کورس هفتگی اسب اصیل عرب در آبادان

خورنا: رییس هیات سوارکاری آبادان و خرمشهر از برگزاری مسابقات کورس سوارکاری اسب اصیل عرب ایران در این شهر خبر داد.

ˈ احمد شریفات ˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات دوم اسفند ماه سال جاری در باشگاه سوارکاری نفت آبادان با شرکت بیش از ۱۲۰ راس اسب از شهرهای مختلف خوزستان، یزد، کرمانشاه، کرمان، تبریز و خرم آباد برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ۲۰ اسب از یزد، ۲۰ اسب از خرم آباد، ۱۸ اسب از کرمانشاه، ۱۵ اسب از تبریز، ۱۱ اسب از کرمان و مابقی از استان خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر شرکت خواهند داشت.

رییس هیات سوارکاری آبادان و خرمشهر گفت: این مسابقات به مدت یک ماه به طول می انجامد و در این مدت هر جمعه پنج کورس بین هشت تا ۱۰ اسب برگزار می شود که در مجموع ۴۰ راس اسب در هر هفته وارد میدان می شوند.

وی افزود: جایگاه نگهداری و تمرین برای پذیرش اسب های شرکت کننده در این مسابقات مهیا شده است.

شریفات با اشاره به شرکت اسب های عشایری در این مسابقه گفت: در صورت انجام آزمایش های مورد نیاز و تایید گواهی سلامت اسب های عشایری از سوی جهاد کشاورزی و دامپزشکی، آخرین کورس این مسابقات برای اسب های عشایری در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به تامین چهار میلیارد ریال اعتبار برای فنس کشی میدان و امنیت خاکی پیست سوارکاری از سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این سازمان نقش موثری در برگزاری این مسابقات در آبادان داشته است.

رییس هیات سوارکاری آبادان از همکاری و مساعدت شهرداری های آبادان و خرمشهر برای برگزاری هر چه با شکوه تر این مسابقات قدردانی کرد.

اکنون ۵۶ اسب اصیل عرب توسط ۱۵ نفر از شهروندان آبادان و خرمشهر در باشگاه سوارکاری آبادان نگهداری و برای شرکت در انواع مسابقات اسب سواری آمادگی دارند.