اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در خوزستان

خورنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از آمادگی کامل جوانان این جمعیت برای اجرای چهاردهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سال۹۳ خبر داد.

به گزارش خورنا دکتر علی خدادادی اظهار کرد: این طرح سال‌های گذشته با عنوان طرح راهنمایی مسافران نوروزی برگزار می شد که با بازنگری در آن، با عنوان ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی تغییر نام یافت.

وی هدف از اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را پیشگیری از تصادفات و داشتن سفری ایمن و سالم در ایام نوروز  عنوان کرد و افزود: اعضای جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در این طرح آماده خدمت رسانی به هم‌وطنان عزیز هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خاطر نشان کرد: این طرح نوروزی در ۲۲ شهرستان استان خوزستان به صورت هم‌زمان از ۲۷ اسفندماه ۹۲ تا ۱۵ فروردین ۹۳  برگزار می‌شود.

خدادادی با بیان این‌که شعار طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی امسال «بی‌گدار به آب نزنیم، ظریف برانیم» در نظر گرفته شده است، گفت: در طرح ایمنی و سلامت امسال یک هزار عضو جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در ۴۵ پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: ماموریت این طرح ارتقا و تغییر نگرش شهروندان برای کاهش رفتارهای پرخطر در مسافرت و افزایش بهداشت جسمی و روانی خانواده‌ها در طول سفر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان از برپایی تعدادی خیمه نماز در کنار پست‌های جوانان هلال احمر خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته، جوانان هلال احمر به راهنمایی مسافران نوروزی نسبت به مبادی و مقاصد سفر، اماکن تاریخی و مذهبی شهر و نقشه‌خوانی برای مسافران می‌پرداختند که امسال این طرح با عنوان طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اجرا می شود.