مشاغل‌خانگی خوزستان از اعتبارات سال ۹۲ بی‌بهره ماند

خورنا: معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: امسال از محل اعتبارات سال ۹۲ هیچ‌گونه تسهیلاتی به مشاغل خانگی تخصیص داده نشده است.

 

حسین نظری اظهارکرد: تسهیلات مشاغل خانگی به صورت قرض‌الحسنه و از محل حساب‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها است. برای هر بانکی یک توان پرداخت و سهم مشخص از سوی مرکز کشور به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود.

 

وی افزود: هم‌اکنون بانک‌های استان خوزستان مدعی‌اند که توان پرداخت چنین سهمی را ندارند.

 

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح‌کرد: مشاغل خانگی می‌تواند به اشتغال استان، به ویژه اشتغال بانوان کمک بسیار کند و همچنین موجب توسعه صنایع دستی استان شود زیرا بسیاری از افرادی که در حوزه صنایع دستی موفق بوده‌اند کار خود را با طرح‌های مشاغل خانگی آغاز کرده‌اند.

 

نظری ادامه‌داد: برنامه‌ریزی شده جلساتی دیگری با بانک‌های استان برگزار شود و ما خواستار روشن شدن تکلیف وام‌های مشاغل خانگی هستیم زیرا مشاغل خانگی از مواردی است که می‌تواند به اشتغال استان کمک کند.

 

وی خاطرنشان‌کرد: بدون شک شورای عالی اشتغال براساس آمار و ارقام واقعی از سوی بانک مرکزی، سهمیه هر بانک را برای اعطای اعتبارات مشاغل خانگی در نظر می‌گیرد و باید مشخص شود به چه علت بانک‌های خوزستان توان پرداخت این وام‌ها را ندارند.

 

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان‌کرد: احتمالاً به دلیل این‌که هیچ‌گونه پرداختی از محل اعتبارات ۹۲ پرداخت نشده، رتبه خوزستان در کل کشور از لحاظ اعطای وام مشاغل خانگی در مرتبه آخر باشد و این در حالی است که متقاضی برای گرفتن وام در استان زیاد است و دستگاه‌های اجرایی نیز آمادگی کامل دارند.