۱۵۰ خارجی برای درمان به آبادان و خرمشهر آمده اند/ پیشرفت ۵۰ درصدی بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی

خورنا: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ بیمار از کشورهای همسایه به ویژه عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس برای پیگیری درمان خود به آبادان و خرمشهر آمده اند.

نصراله حسونی بحرینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از این تعداد ۱۰۰ بیمار به بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان و ۵۰ بیمار نیز به بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر مراجعه کرده اند.
وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود منطقه و نزدیکی‌های فرهنگی، مذهبی و هم زبانی مردم منطقه با کشورهای همسایه، بیماران این کشورها علاقه دارند تا  درمان خود را در مراکز درمانی حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان دنبال کنند.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با مهم ارزیابی کردن موضوع توریسم درمانی تصریح کرد: کشور ما به دلیل بهره مندی از پزشکان متخصص خوب و تنوع تخصص‌های پزشکی، از فرصت‌های بسیار مناسبی برای جذب بیماران کشورهای همجوار برخوردار است.
حسونی بحرینی یادآور شد: از آنجایی که هزینه‌های درمان در کشور ما نسبت به سایر کشورهای همسایه ارزانتر است لذا می‌توانیم در جذب بیماران این کشورها، گام برداریم.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور ارتقاء سطح خدمات‌رسانی در بحث توریسم درمانی، گفت: در زمان حاضر کار ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی اروندان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط بخش خصوصی در حال انجام است.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: همچنین به دنبال تجهیز، نوسازی و اضافه کردن بخش‌های مختلف در بیمارستانهای دولتی هستیم.
حسونی بحرینی با اشاره به عزم جدی هلال احمر، سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان در بحث ارتقا توریسم درمانی اظهار کرد: تصمیمات و برنامه ریزیها در جهت ساخت کلینیک هلال احمر با رویکرد ارائه خدمات ارتوپدی و چشم  صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: توریسم درمانی منافاتی با خدمات‌رسانی به شهروندان آبادانی و خرمشهری ندارد.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به درآمدزا بودن توریسم درمانی یادآور شد: توسعه بخش‌های درمانی، خرید تجهیزات و ارتقاء سطح خدمات درمانی به شهروندان از محل درآمدهای حاصل از بخش توریسم درمانی انجام می گیرد.