طرح ملی محیط یار در شهرستان گتوند آغاز شد

خورنا: طرح ملی محیط یار در شهرستان گتوند،با برگزاری کلاس توجیهی برای مربیان محیط یار در محل اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان آغاز شد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان،این طرح با هدف افزایش دانش زیست محیطی مربیان و دانش آموزان شهرستان گتوند درحال برگزاری است.

**برگزاری اولین دوره آموزش دهیاران روستاهای شادگان

اولین دوره آموزش دهیاران روستاهای شادگان با موضوع محیط زیست و مدیریت پسماند برگزار شد.

این برنامه آموزشی با هدف ارتقای سطح اطلاعاتی و آگاهی های عمومی و آشنایی دهیاران با وضع محیط زیست کشور و شهرستان و مقایسه عملکردی و رفتاری جامعه در نحوه تعامل با محیط زیست برگزار شد .

این دوره به مدت ۳ ساعت در قالب دو موضوع شناخت محیط زیست از دیدگاه آماری و نظری و همچنین مدیریت پسماند و معضلات آن در سالن جلسات اداره حفاظت محیط زیست شادگان برگزار و به دهیاران روستاهای شهرستان شادگان ارائه شد.

*دستگیری یک فروشنده متخلف جانوران وحشی در دزفول

در پی گشت و کنترل محدوده بازار دزفول از یک مغازه فروش پرندگان زینتی، یک قلاده سنجاب ایرانی و یک قطعه پرنده مرغ مینا توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول کشف و در طبیعت رهاسازی شد .

فرهاد قلی نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در این خصوص گفت: سنجاب ایرانی از گونه های جانوری زاگرس ایران بوده که به دلیل زنده گیری و فروش آن، جمعیت این گونه ارزشمند در زیستگاه زاگرس به شدت کاهش یافته است و سنجاب ایرانی نقش بسیار مفیدی را در زاد آوری پوشش جنگلی بلوط و بادام زاگرس ایران دارد.

وی گفت: زنده گیری و فروش این گونه جانوری ممنوع و غیر قانونی است .

گفتنی است، سنجاب مذکور توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست دزفول در جنگل بلوط کوه سگریون در شمال دزفول رهاسازی شد .

** دستگیری دو متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده مسجد سلیمان

دو شکارچی در تل بزان منطقه هزار مشکی شهرستان مسجد سلیمان توسط محیط بانان دستگیر شدند.

بهروز نجاتی چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: از این دو متخلف ۳ قطعه کبوتر و یک قطعه تیهو کشف و ضبط شد.