جاذبه های گردشگری دزفول/ ابوالحسن روستای هدف گردشگری

خورنا: روستای ابوالحسن یکی از جاذبه های گردشگری دزفول می باشد که با دارا بودن منابع غنی طبیعی دوستداران طبیعت را به سوی خود فرا می خواند.

به گزارش ایرنا روستای ابوالحسن در شمال شهرستان دزفول واقع شده و قدمتی دیرینه به اندازه کوههای همجوار خود مانند کوه هفت تنان دارد ،کوه هفت تنان برای کوهنوردی مناسب و دارای گیاهان دارویی ارزشمند و کمیابی است که هنوز برخی گیاهان آن ناشناخته باقی مانده است.

حیوانات وحشی از جمله کله بز (پازن) بزکوهی و در برخی مواقع پلنگ که در ایران بسیار کمیاب است نیز در کوه هفت تنان دیده شده و اکنون توسط اداره حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع ثبت شده است.

کوه دره علی مردان خان بختیاری نیز با توجه به شواهد موجود از جمله آثار خندق های بسیار عمیق که بر روی صخره بسیار سخت و سنگی کنده شده نشان از قلعه ای با قدمت بسیار زیاد و تاریخی دارد .

منطقه موردان در پایه شمالی دژ علی مردان خان بختیاری با آبشارهای متنوع و درختان در هم تنیده از دیگر مناطق دیدنی منطقه به شمار می رود که درخت چنار،انگور وحشی ،انجیر کوهی و درختان دیگر در آن به چشم می خورد.

کوه اصحاب کهف و زیارت گاه ابوالحسن از دیگر مناطق دیدنی هفت تنان است که جنگل های زیبایی از بلوط ،کلخونگ،بنک و بادام دارد و می توان گفت روستای ابوالحسن و اهالی آن مانند نگهبانانی از این زیبایی های خداوند محافظت می کنند و با وجود سختی ها ومشقت های فراوان از این منطقه خارج نشده اند.

روستای لب سفید نیز با داشتن باغهای زیتون،انار،توت،نارنج و با برخوداری از نی زار ، تپه آهکی و قطعه سنگی آهکی چند تنی که بر روی یک سنگ کوچک قرار گرفته از مناطق دیدنی منطقه به شمار می رود.

اهالی این روستای زیبا و منحصر به فرد با بهره گیری از مناظر طبیعی زیبا و دلنشین با مشکلاتی دست وپنجه نرم می کند که نیازمند توجه مسوولان و ارائه امکانات به این مناطق هستند.

ˈ مراد دو دانگه ˈ از اعضای شورای اسلامی روستای ابوالحسن و بهورز خانه بهداشت لب سفید در این خصوص از مسوولان دوستدار مناطق محروم خواست به منظور جلوگیری از کوچ روستائیان به حاشیه شهرها و آبادانی هرچه بهتر این مناطق نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات اهالی روستای ابوالحسن افزود:کلیه خانوارهای روستای ابوالحسن و گردشگرانی که از مناطق مختلف کشور و حتی خارج از کشور دیدن می کنند از یک شیر آب که به یک منبع فلزی متصل است استفاده می کنند که تصور آن نیز رنج آور است.

دو دانگه اظهار داشت:زنان روستایی در این شرایط مجبور به حمل بطری های آب سنگین هستند که تعداد زیادی از آنها دچار دیسک کمر شده و تعدادی نیز به ناچار به شهر کوچ کرده اند .

این عضور شورای اسلامی روستای ابوالحسن نداشتن دهیاری برای جذب اعتبار و رفع مشکلات ،نداشتن تلفن ثابت در منزل ،نداشتن فضای ورزشی و تفریحی ،نداشتن کمپ های مناسب گردشگری ،بهداشت محیط ،اجرای طرح هادی توسط بنیاد مسکن،نصب دکل موبایل را از جمله مشکلات و نیازهای روستای ابوالحسن عنوان کرد وگفت:روستای ابوالحسن تا روستای گوروی دارای آسفالت نامناسبی است ونیازمند اجرای زیرساخت و ایمن سازی می باشد به طوری که چندین بار وسایل نقلیه به دلیل ایمن نبودن جاده در دره سقوط کرده اند.

وی با اشاره به خانه بهداشت لب سفید که ۹ روستای دیگر را تحت پوشش قرار داده گفت:هم اکنون این خانه بهداشت به صورت استیجاری است و از مسوولان تقاضامندیم یک خانه بهداشت با وسعت مناسب در روستای لب سفید احداث کند ضمن اینکه قبلا زمینی توسط یکی از اعضای شورای روستای لب سفید (علی جمالوند) واگذار شده است.