زمین احداث کتابخانه مرکزی ایذه اهداء شد

خورنا: برای گردآوری و نگهداری کتاب نیاز است که توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی را گسترش و سرعت بخشید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ایذه از اهداء زمین جهت احداث کتابخانه مرکزی شهرستان ایذه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نادر مرادی فر گفت: در میان همه ابزارهای فرهنگی، کتاب جایگاه ویژه‌ای دارد. تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده است و می‌توان گفت کتاب را در کنار مبارک‌ترین پدیده‌های بشری نشاند. شأن و منزلت کتاب آنقدر زیاد است که خداوند متعال معجزه آخرین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده است.

وی افزود: برای گردآوری و نگهداری کتاب نیاز است که ما توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی را گسترش و سرعت بیشتری ببخشیم، علی الخصوص در مناطقی از شهرستان که نیاز به کتابخانه بسیار زیاد است.

مرادی فر گفت: در هر شهرستان نیاز است که یک کتابخانه مرکزی با تیپ استاندارد ساخته شود که پاسخگوی نیاز مراجعان، محققان، دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران باشد، کتابخانه‌ای که فرا‌تر از کتابخانه‌های عمومی معمولی باشد.

وی افزود: خوشبختانه زمینی به ابعاد۴۰ در ۲۵ متر مربع واقع درخیابان شهید رستمی جنب بخشداری مرکزی که در مرکز شهر نیز است توسط فرمانداری جهت ساخت کتابخانه عمومی اهداء شد که مقرر شد از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان کتابخانه مرکزی شهرستان احداث شود.

مرادی فر در پایان ضمن اشاره به کمبود فضای کتابخانه در مرکز شهر ایذه و موقعیت مکانی خوب این زمین جهت بهره برداری کتابخانه عمومی گفت: به زودی کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.