مظلمومیت هنر در خوزستان/ آموزش و پرورش خوزستان به داد دانش آموزان رشته هنر برسد

خورنا: همه ساله در استان خوزستان تنها در دو مرکز آموزشی در شهرهای اهواز و شوشتر کلاس های مقطع پیش دانشگاهی رشته هنر ارائه می شود. در این راستا مشکلاتی هم وجود دارد؛ از جمله کمبود مراکز برگزار کننده کلاس های پیش دانشگاهی هنر در استان، برگزاری این کلاس ها در دبیرستان، کمبود و حتی نبود امکانات برای دانش آموزان و دبیران این رشته، عدم وجود سرگروه برای پیش دانشگاهی رشته ی هنر در اداره آموزش و پرورش و چندین مشکل دیگر که گریبان گیر دانش آموزان این رشته شده است. مشکلاتی که حداقل برخی از آن ها شاید با برگزاری کلاس های این مقطع در محل مناسب خودش به راحتی برطرف شود.Masume Mad

پویا فرخ تاج، دبیر دروس تخصصی پیش دانشگاهی رشته هنر دبیرستان دخترانه حضرت معصومه(س)، در گفتگو با خبرنگار خورنا در اهواز، اظهار داشت: مشکلاتی در مدرسه و مشکلاتی هم در کلیات رشته وجود دارد. به عنوان مثال به این دلیل که تعداد مراکز پیش دانشگاهی هنر در استان کمتر از سه مرکز هست، به مقطع پیش دانشگاهی هنر سرگروه تعلق نمی گیرد.

وی ادامه داد: جهت پیگیری مشکلات این رشته، بودجه بندی کتاب یا تغییراتی که در کتاب ها پیش می آید، دیر رسیدن کتاب ها و مشکلات احتمالی دیگری که به وجود می آید، هیچ مکان و مسئولی در استان جهت پاسخگویی وجود ندارد مگر اینکه به وزارت آموزش و پرورش در تهران مراجعه کنیم.

فرخ تاج بیان کرد: کلاس ها در دبیرستان برگزار میشود و مکان مشخص و ثابتی ندارد. هر سال امکان جابجایی وجود دارد و این امر بسیار نامطلوبی است. تعداد دانش آموزان این رشته هم کمتر از حدی است که برای آنها یک مدرسه جداگانه در نظر گرفته شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر کلاس ها در هنرستان برگزار شود قطعا تاثیر مثبتی خواهد داشت. در دبیرستان امکانات لازم وجود ندارد و دانش آموزان کارگاه های لازم را ندارند. در حال حاضر مجبور هستیم کارگاه های هنری را در کلاس برگزار کنیم که مسلما مشکلاتی همراه دارد. دانش آموزان هم به دلیل حمل مداوم وسایل کارگاهی خود به مدرسه دچار مشکلاتی شده اند.

فرخ تاج در همین خصوص ادامه داد: به دلیل رفت و آمدهای دانش آموزان و سر و صداهای کلاس های کارگاهی مسئولین مدرسه هم گاهی اعتراضاتی دارند که البته حق دارند اما کاری از دست ما ساخته نیست. طبیعت این کلاسها همراه با سر و صدا و رفت و آمد است. مشکلات درون مدرسه ای بسیار زیاد است و بیان آنها از حوصله این بحث خارج است و ما امید داریم رسیدگی شود.

آرزو حسین سنگی، دانش آموز پیش دانشگاهی رشته هنر این چنین اظهار داشت: مهم ترین مشکلی که به نظر من وجود دارد این است که کلاس های پیش دانشگاهی هنر به جای هنرستان در دبیرستان برگزار میشود که این مشکلاتی را برای ما به  دنبال دارد. مشکلی اصلی ما هم به نظر من نبود کارگاه است. کلاس های ما در کارگاه فیزیک برگزار میشود که جو مناسبی برای کارهای هنری ندارد، از طرفی ممکن است هنگام فعایت های کارگاهی به وسایل آزمایشگاه هم آسیب برسد.

نیلوفر پورچیت ساز، دانش آموز این رشته گفت: بزرگترین مشکل ما عدم وجود یک کلاس ثابت و مشخص است و هر روز ممکن است به دلایل مختلف کلاس ما جابجا شود.

مریم دهقانی، دانش آموز دیگر این مقطع نیز اظهار داشت: محل سکونت من در رامهرمز میباشد و به دلیل اینکه در شهر ما پیش دانشگاهی رشته هنر وجود ندارد مجبور هستم که مدام باید در رفت و آمد باشم. علاوه بر سختی مسیر، دوری از خانواده نیز برای من سخت و خسته کننده است.

صفورا صرامی، دیگر دانش آموز پیش دانشگاهی رشته هنر نیز اظهار داشت: بزرگ ترین مشکل این است که ما یک کارگاه همراه با وسایل مورد نیاز در اختیار نداریم. همچنین کتاب هایی که پایه هستند و جهت مطالعه به آنها نیاز داریم در کتاب خانه مدرسه وجود ندارند.

انتهای خبر/ فاطمه مریدپور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی احمدیان چون دانش اموزان کمتری تمایل به ادامه تحصیل در رشته هنر دارند اموزش و پرورش امکانات مناسبی رو فراهم نمیکنه ولی این اصلا عادلانه نیست با امید برطرف شدن همه مشکلات