فتوای رهبری درخصوص حرمت سلاح هسته ای به پنج زبان درسازمان ملل ثبت شد

خورنا: رییس انجمن فقه و حقوق اسلامی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حرمت سلاح هسته ای گفت: فتوای ایشان به پنج زبان دنیا در سازمان ملل متحد ثبت شد و اثر خود را در مناسبات جهانی گذاشت.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، حجت الاسلام و المسلمین ˈعلیدوستˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: جای خالی یک فتوا در این زمینه احساس می شد که در ۳۰ بهمن ۱۳۸۸رهبر معظم انقلاب اسلامی نظر تاریخی خود را در قالب یک فتوا بیان فرمودند.

وی تصریح کرد: متن فتوا به این مضمون است که جمهوری اسلامی نه بعنوان یک تاکتیک بلکه بعنوان اتخاذ از قرآن و باورهای دینی به کارگیری سلاح های غیرمتعارف را جایز نمی داند و خلع جهان و تلاش برای خلع جهان از این سلاح ها را واجب می داند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حکمی که مجتهد، فارغ از مصالح موقت، بر اساس اسناد معتبر این حکم را ابراز می کند، قابل بازگشت نیست و حتی از جمله حکم حکومتی نیز محسوب نمی شود که بنابر مصلحت لازمی صادر شده باشد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ،سابقه حکم حکومتی را به شیخ طوسی نسبت داد و گفت: در دنیای امروز هیچ کشوری غیر از ایران از نظر اعتقادی نسبت به سلاح های کشتار جمعی دست بسته و حساس نیست.

وی افزود: در متون فقهی چیزی با عنوان هسته ای وجود ندارد، ولی تبارشناسی مصنوعی در احکام فقهی موارد مشابهی مانند القای سم برای دشمن که توسط اسلام نهی شده است موجود می باشد.

علیدوست درباره اهداف اصلی همایش ملی فقه هسته ای نیز گفت: توضیح فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و لوازم و آشنایی با نظر مخالفان و پاسخ به اسناد موهم مخالفان از اهداف اصلی این همایش است.

این همایش ۳۰ بهمن ماه و اول اسفند درتهران و قم برگزار می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *