۳ هزار کیلومتر شبکه مدرن جمع آوری فاضلاب در شهرهای بزرگ خوزستان اجرا می شود

خورنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: سه هزار کیلومتر شبکه مدرن جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای بزرگ این استان اجرا می شود.

ˈمحمدعلی صنیعی نژادˈ روز سه شنبه در دومین روز برپایی نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت آب و برق کشور افزود: این شبکه ها در ۱۶شهر بزرگ خوزستان اجرا می شود که تاکنون یک هزار کیلومتر آن تحق یافته است.

وی از این طرح به عنوان یکی از بزرگترین طرح های زیست محیطی عنوان کرد که علاوه بر ورود فاضلاب خام به منابع آب های سطحی و رودخانه ها شاخص بهره مندی مردم خوزستان از خدمات مدرن فاضلاب را از ۳۰ به ۸۵ درصد ارتقا می دهد.

نمایشگاه مزبور روزدوشنبه با حضور مقامات خوزستانی و هیات های تجاری عراقی، لبنانی و عمانی با هدف ارایه خدمات فنی مهندسی صنعت آب و برق کشور با رویکرد صادرات به کشور عراق در اهواز گشایش یافت و تا یکم اسفند دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه ۷۰ شرکت خصوصی فعال درحوزه آب و برق از استان های تهران، خوزستان، اصفهان و خراسان حضور دارند و دستاوردهای مهم بخش خصوصی و دولتی درحوزه صنعت آب و برق به نمایش گذاشته شده است.

شرکت آبفا خوزستان یکی از بزرگترین شرکت های حوزه آب و فاضلاب کشور است که بیش از ۵۰۰ هزار مشترک در ۵۷ شهر زیر پوشش خدمات آن قرار دارد.