حداد عادل در اهواز: آمریکایی‌ها فکر نکنند که ملت ایران ظلم‌های آن‌ها را فراموش کرده است

خورنا: رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: آمریکایی‌ها نباید فکر کنند که این مذاکرات نشانه این است که ملت ایران آتش‌افروزی‌ها و ظلم‌های آن‌ها را در حق خودشان فراموش کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامعلی حدادعادل در دومین یادواره سرداران و ۳۰۰ شهید پاسدار شهرستان اهواز و شهدای نیروی انسانی سپاه حضرت ولی عصر (عج) که پیش از ظهر امروز در تالار امام رضا (ع) برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از دل شعائر و سنت‌ها خلق شد و خود سنت آفرین شد.

وی ادامه داد: از صدر اسلام دهه عاشورا را گرامی می‌داشتیم و از دل این سنت، انقلاب اسلامی ایران بیرون آمد، انقلابی که مردم آن از سال ۴۱ شعار «نهضت ما حسینی است، رهبر ما خمینی است» را سر می‌دادند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهه فجر یادآور پیروزی خون بر شمشیر است خطاب به خانواده شهدا اذعان کرد: شما در بانک خون انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری کرده‌اید و در دنیا و آخرت از سود این سرمایه بهره‌مند می‌شوید.

وی خاطر نشان کرد: ۳۳ سال از زمانی که دشمن تا ۲۰ کیلومتری این سرزمین آمده بود می‌گذرد و شهیدان زیادی تقدیم انقلاب و اسلام شده است، آن‌ها رفتند و انقلاب اسلامی مانند سرو تناوری سرسبز و پابرجا مانده است.

حداد عادل عنوان کرد: برگزاری یادواره‌هایی از این دست باعث می‌شود که ما فراموش نکنیم که عزت، شرف و استقلال ما به چه بهایی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره برای شهدا جزیی از سنت‌های اجتماعی و دینی ما شده است اظهار کرد: امروزه در سراسر ایران اسلامی به برکت این یادواره‌ها، ارزش‌ها معنوی و دینی ما زنده مانده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۹۲ حدود ۵۶۰ یادواره شهدا برگزار شده است گفت: این یادواره‌ها یک مدرسه بزرگ است که میدان وسیعی برای رشد و تعالی ملت فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: خوزستانی که با دشت‌های وسیع، با نفت ارزشمند، با نخل‌های سرافراز و با مردم غیور هدف اول دشمن بود بیش از استان‌های دیگر در معرض تهاجم قرار گرفت اما امروز به برکت خون شهدا، مرد و مردانه ایستاده و سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

حداد عادل با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن امسال یک حماسه بود اظهار کرد: امسال در حالی که آمریکایی‌ها رجزخوانی، یاوه‌گویی و زیاده‌خواهی می‌کردند ملت ایران بیش از هرسال و بهتر از سال‌های قبل به میدان آمدند و با سر دادن فریاد مرگ بر آمریکا پاسخ یاوه‌گویی‌های آن‌ها را دادند.

وی اضافه کرد: پاسخ ملت ایران این بود که اگر دولت ایران، وزارت امور خارجه و گروه مذاکره کننده ما با شما بر سر میز مذاکره می‌نشیند برای این است که ظالمانه بودن تحریم‌ها را مدلل کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: شما این مذاکرات را نشانه ضعف ایران و پشیمان شدن ملت ایران از انقلاب اسلامی ندانید، فکر نکنید ملت ایران حاضرند استقلال خود را با دلارهایی که متعلق به خودشان است و شما به یغما برده‌اید معاوضه کنند.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها نباید فکر کنند که این مذاکرات نشانه این است که ملت ایران آتش‌افروزی‌ها و ظلم‌های آن‌ها را در حق خودشان فراموش کرده‌اند.

حداد عادل با بیان اینکه هر ظلم و فتنه‌ای که در منطقه برپا می‌شود پای آمریکایی‌ها در میان است اذعان کرد: این ملت در ۲۲ بهمن ماه به میدان آمد تا نشان دهد که ظلم و ستم شما را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: روز ۲۲ بهمن وقتی منظره باشکوه راهپیمایی مردم اهواز و گذر آن‌ها را از روی کارون دیدم، جمعیتی که ابتدا و انتهای آن پیدا نبود، زنان و مردانی که دیروز خون فرزندان خود را تقدیم این انقلاب کردند امروز با حمایت رهبری و شرکت در راهپیمایی وفاداری خود را به انقلاب و رهبر ثابت کردند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه بزرگداشت شهدا برای همه ما درس است تصریح کرد: شهدا مانند ستارگان آسمانی هستند که دست ما به ظاهر به آن‌ها نمی‌رسد اما آن‌ها با نورشان ما را راهنمایی می‌کنند.