برگزاری دوره آموزشی “روابط عمومی الکترونیک” در خوزستان

خورنا: رییس و دبیر همایش “روابط عمومی الکترونیک” به تشریح اهداف برگزاری این دوره آموزشی پرداختند.

 

به گزارش خورنا جمال درویش، رییس همایش روابط عمومی الکترونیک در نشستی خبری که سه‌شنبه ۲۹ بهمن در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به ضرورت ارتقا علمی فعالان حوزه روابط عمومی در ادارات استان، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ابزارهایی مانند اینترنت، لازم است که فعالان حوزه روابط عمومی نیز با این ابزارها هرچه بیشتر آشنا شوند تا در عصری که با عنوان ارتباطات شناخته می‌شود، ‌بتوانند هرچه بهتر به اطلاع‌رسانی بپردازند.

 

وی با بیان اینکه دوره آموزشی روابط عمومی الکترونیک از سوی جهاد دانشگاهی و با مشارکت استانداری خوزستان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری چنین دوره‌هایی می‌تواند در تبدیل روابط عمومی‌ها از شکل سنتی به شکل حرفه‌ای بسیار موثر باشد و بنا بر این است که برگزاری این دوره‌ها مستمر باشد.

 

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان تصریح کرد: این دوره آموزشی با حضور دو نفر از اساتید برجسته علم ارتباطات و روابط عمومی برگزار خواهد شد و همچنین در پایان دوره گواهی معتبر جهاد دانشگاهی به شرکت‌کنندگان ارایه خواهد شد.

 

وی از همه شاغلان و فعالان روابط عمومی ادارات و سازمان‌های استان برای شرکت در این دوره آموزشی دعوت کرد.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا خوزستان،‌ ندا شفیعی، دبیر همایش آموزشی “روابط عمومی الکترونیک” نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت آموزش در این حوزه، اظهار کرد: توسعه روابط عمومی الکترونیک نه تنها یک ضرورت، بلکه یک اجبار است و روابط عمومی‌ها به دلایل مختلف باید آرام آرام روش‌های سنتی را کنار گذاشته و با استفاده از ابزارهای الکترونیک به انجام وظایف خود بپردازند.

 

وی افزود: مخاطب امروزی خود، به دنبال اطلاعات می‌رود و منتظر دریافت اطلاعات از دیگران نمی‌ماند؛ بنابراین روابط عمومی‌ها باید بتوانند با استفاده از شیوه‌های نوین، اطلاعات لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار مخاطبان قرار دهند.

 

شفیعی تصریح کرد: حجم بالای اطلاعات، دومین دلیل بکارگیری روابط عمومی الکترونیک است، زیرا در عصر حاضر دیگر این امکان وجود ندارد که اطلاعات مختلف را از اینترنت دریافت کرد و با روش‌های سنتی و دستی به آنها پاسخ داد. لازم است از طریق روابط عمومی و رسانه‌های الکترونیک، تعامل‌مان با کشورهای دنیا را توسعه دهیم.

 

این مدرس دانشگاه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی تاکید کرد: نگاهی به تحولات فناوری و گسترش آن در جهان و سرعت بالای تکنولوژی‌های نوین، همچنین تولید شبکه‌های نوظهور، چرایی ضرورت رفتن به سوی روابط عمومی هوشمند در فضای سایبری را مشخص می‌کند و در حال حاضر آن روابط عمومی‌ای برنده است که واقعیت دنیای سایبر را درک می‌کند. باید ابزارهای نوین توسعه روابط عمومی در فضای سایبر مانند شبکه‌های اجتماعی را پذیرفت و با تهیه یک برنامه راهبردی مناسب امکان استفاده از آن در حوزه روابط عمومی را فراهم کرد.

 

وی با بیان اینکه برای تغییر روابط عمومی‌ها از حالت سنتی به هوشمند و الکترونیک، لازم است آموزش‌های عمومی و تخصصی برای کارکنان روابط عمومی بیشتر شود،‌ ادامه داد: آموزش عالی استان در عرصه روابط عمومی، جوان و با قدمتی کمتر از یک دهه است و استقبال چشمگیر فعالان عرصه روابط عمومی از سمینارها و دوره‌های تخصصی در سال‌های اخیر از آمادگی تلاشگران این حوزه در زمینه ارتقاء دانش و مهارت خود حکایت دارد. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی فرصت مناسبی برای یادآوری جایگاه و نقش کلیدی روابط عمومی در مدیریت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان است.

 

دبیر همایش روابط عمومی الکترونیک خاطرنشان کرد: دکتر محمد سلطانی‌فر، مدیر تحقیقات رسانه‌ای مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیات علمی دانشگاه علوم تحقیقات تهران و همچنین دکتر علی گرانمایه‌پور، عضو هیات علمی دانشگاه و مدرس ارتباطات و روابط عمومی در این دوره آموزشی تدریس خواهند کرد.

 

شفیعی در خصوص شرایط ثبت نام در این دوره آموزشی گفت: علاقمندان به شرکت در این دوره می‌توانند با مراجعه به مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی به آدرس اهواز، جنب استادیوم تختی، نبش خیابان غله، و یا تماس با شماره‌های ۳۳۶۱۱۳۵ و ۳۳۶۱۹۸۰ نسبت به ثبت نام اقدام کنند. هزینه شرکت در این دوره یک‌روزه ۶۰ هزار تومان است و دانشجویان رشته‌های مرتبط و همچنین خبرنگاران نیز از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردارند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا خوزستان، دوره آموزشی روابط عمومی الکترونیک هشتم اسفندماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار می‌شود. جمال درویش به عنوان رییس همایش، ندا شفیعی به عنوان دبیر همایش، پژمان کیماسی به عنوان دبیر اجرایی و هومن خورشید به عنوان مشاور دوره فعالیت خواهند داشت.