تمام خدماتی که پست خوزستان ارائه می‌دهد

خورنا: مدیرکل پست خوزستان گفت: در ۱۰ ماه گذشته حدود ۳۶ میلیون مرسوله پستی در شبکه پستی استان قبول و توزیع شده است.

 

به گزارش خورنا مهران حموله در نشست خبری که امروز، ۲۹ بهمن‌ماه در اداره‌کل پست استان برگزار شد، اظهارکرد: سرانه ترافیکی در این مدت به ازای جمعیت در سطح استان ۷.۹ و سرانه ترافیکی پست به ازای هر واحد پستی ۴۷ هزار و ۴۴۶ مرسوله است.

 

وی افزود: به ازای هر ۸۴ کیلومترمربع یک واحد پستی در استان وجود دارد و به ازای جمعیتی معادل ۵۹۷۱ نفر، یک واحد پستی در سطح استان فعالیت می‌کند.

 

حموله تصریح‌کرد: در کنار خدمات پایه‌ای پست، خدمات نیابتی نیز توسط پست انجام می‌شود؛ به این طریق که توسط شبکه پست برخی خدمات دستگاه‌ها و سازمان‌ها به مردم ارایه می‌شود.

 

وی عنوان‌کرد: حذف سفرهای زائد مردم و مراجعه به دستگاه‌ها، قرارگیری پست به عنوان واسطه‌ای بین مردم و دستگاه‌ها، حفظ محیط زیست، کاهش مصرف انرژی و اتلاف وقت و جلوگیری از ازدحام مردم از اهداف انجام خدمات نیابتی است.

 

حموله ادامه‌داد: در ۱۰ ماهه امسال ۷ خدمات نیابتی مربوط به سازمان ثبت اسناد به اداره کل پست خوزستان محول شده است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به قبول سند تک برگ مالکیت اشاره کرد. در این مدت بیش از ۵۱ هزار سند تک برگ قبول و توزیع شده است.

 

مدیرکل پست خوزستان اظهارکرد: فسخ نامه ثبت اسناد با ترافیک بیش از ۱۵ هزار مرسوله، خلاصه معامله با ترافیک ۲۱ هزار و ۵۵۷ مرسوله، پلمپ دفاتر، ابلاغیه‌های ثبت اسناد و اجرائیه‌ها از دیگر خدمات نیابتی محول شده ثبت اسناد به پست است.

 

وی بیان‌کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌ها جهت انجام برخی خدمات نیابتی آن‌ها از دیگر اقدامات پست در سال جاری بوده است. در حال حاضر انجام برخی خدمات بانک‌ها با توجه به پتانسیل پست کشور و استان در توان شبکه پست است و تاکنون انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بانک‌هایی همچون پست بانک، بانک مهر اقتصاد و بانک رفاه کارگران در دستور کار قرار دارد.

 

حموله گفت: البته ما درصدد هستیم کلیه بانک‌ها در این قضیه وارد شوند. قبول و توزیع کارت‌های الکترونیکی ATM، قبول و ارسال کلیه چک‌ها نزد سایر بانک‌ها، توزیع اخطاریه‌های بانکی و انجام ارسال نامه‌ها و سایر خدمات از جمله خدماتی بانکی است که پست می‌تواند آن‌ها را انجام دهد.

 

وی با اشاره به ثبت‌نام کارت ملی هوشمند از طریق پست خوزستان، خاطرنشان‌کرد: در بخش ثبت‌نام کارت ملی هوشمند پست خوزستان جزو اولین استان‌ها بوده است. برای انجام این خدمت، سه منطقه در اهواز شامل دفتر پستی گلستان، اداره‌کل ثبت احوال اهواز و ناحیه شرق اهواز پیش‌بینی شده است که متقاضیان می‌توانند برای کارت هوشمند تنها به این مراکز مراجعه کنند.

 

مدیرکل پست خوزستان با اشاره به این‌که انجام ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تنها از طریق ۳ مرکز پست مجاز است، گفت: تحت هیچ‌شرایطی کافی‌نت‌ها و دفاتر پیش‌خوان دولت نباید وارد مقوله ثبت‌نام کارت ملی هوشمند شوند.

 

وی اظهارکرد: در ۲ ماهه گذشته از طریق مراکز پستی، بیش از ۵ هزار ثبت نام کارت ملی هوشمند انجام شده است.

 

حموله ادامه‌داد: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های ما در سال ۹۲ شاخص افزایش کیفیت بوده است که پست خوزستان در زمینه کیفیت رتبه دوم را کسب کرده است.

 

وی در خصوص خدمات اینترنتی پست نیز افزود: در حال حاضر ۱۴۰ فروشگاه استان با شبکه پست و در بازار الکترونیک پست فعالیت می‌کنند که از این طریق این فروشگاه‌ها محصولات خود را ارائه و مردم نیز خریداری کنند.

 

حموله اظهارکرد: در ۱۰ ماهه گذشته بالغ بر ۳۰۰ هزار مرسوله از طریق بازار الکترونیک قبول و توزیع شده است. صرفه‌جویی در وقت، عدم نیاز و مراجعه به فروشگاه و تنوع فروشگاه‌ها و ارسال بسته به درب خانه‌ها از مزیت‌های استفاده از بازار الکترونیک است.

 

وی افزود: اداره پست خوزستان پس از استان تهران بیشترین ترافیک خرید و فروش اینترنتی و رتبه دوم را دارد.

 

حموله در ادامه توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، توسعه و بهبود فرآیندهای سازمانی و افزایش رضایت‌مندی مشتریان را از برنامه‌های سال‌آینده پست دانست و خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد رضایت‌مندی مردم و مشتریان در زمینه شبکه‌های پست و خدمات آن حاصل شده است.

 

وی با اشاره به وضعیت درآمد و هزینه‌های خوزستان اظهارکرد: ما جزؤ معدود شرکت‌های دولتی هستیم که باید روی پای خود بایستیم. یک خلاءهایی در زمینه درآمد و هزینه‌های ما وجود دارد که امیدواریم سال آینده بتوانیم به سودآوری برسیم. اگر هزینه‌ها نسبت به درآمدها بیشتر نباشد باید آن را به هر طریقی جبران کرد.

 

حموله با اشاره به سطح پوشش پست در مناطق مختلف استان گفت: در حال حاضر ۴۷۰ دفتر در سطح شهری و ۴۴۰ دفتر در سطح روستاهای استان وجود دارد. اگر احساس کنیم جایی به خدمات پستی نیاز است، نسبت به توسعه نمایندگی‌ها اقدام می‌کنیم.

 

وی در پایان بر لزوم انجام برخی امور نیابتی شامل بحث آزمایشگاه و پاسخ‌های آن‌ها و جابه‌جایی موسوله‌های پستی که در سطح پایانه‌های شهری انجام می‌شود تأکید و خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر انجام خدمات آزمایشگاهی در توان پست است که امیدواریم این امور به شبکه پست محول شود.