حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند به یک میلیارد دلار می رسد

خورنا: معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در سال آینده به یک میلیارد دلار می رسد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد اروند، ˈ سید علی موسوی ˈ افزود: این حجم سرمایه گذاری با توجه به گسترش محدوده منطقه آزاد اروند در سه بخش صنعت، تجارت و گردشگری افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: افزایش محدوده منطقه آزاد اروند از ۱۷ هزار هکتار به ۳۴ هزار هکتار اقدام رو به جلو و موثری بود که موجب حضور سرمایه گذاران مختلف و متعدد در منطقه شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به فعالیت های دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد اروند و مدیریت جدید این منطقه اظهار داشت: اقدامات بسیاری خوبی در بخش سرمایه گذاری در این منطقه صورت گرفته است.

وی به جذب سرمایه گذار خارجی در این منطقه اشاره کرد و افزود: یک سرمایه گذار چینی با سرمایه ای افزون بر ۲۰۰ میلیون دلار در بخش تولید پارچه های بنر، آبیاری قطره ای، تولید لامپ های خورشیدی و ساندویچ پنل در منطقه آزاد اروند حضور یافت.

موسوی اظهار داشت: ۱۸ سرمایه گذار توانمند در سال جاری در بخش های مختلف منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کردند.

وی اضافه کرد: شش هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز در ده ماه نخست سال جاری در این منطقه سرمایه گذاری شده که تا پایان سال جاری به هشت هزار میلیارد ریال می رسد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند حضور این سازمان در پنجمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های این منطقه دانست و گفت: خوشبختانه مذاکرات خوبی در حوزه جذب سرمایه گذاری با سرمایه گذاران و مخاطبان هدف این منطقه انجام شد.

وی افزود: منطقه آزاد اروند در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در کیش، ظرفیت ها و توانمندی های خود را در بخش های نفت و انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری به علاقمندان ارائه کرد.