شرایط ثبت نام در حوزه علمیه هندیجان اعلام شد

خورنا: انتظار دارم مردم هندیجان، فرزندان خود را جهت تحصیل علوم اسلامی به حوزه های علمیه خواهران و برادران تشویق کنند.

امام جمعه شهرستان هندیجان در مورد شرایط ثبت نام و پذیرش در حوزه علمیه این شهرستان بیان داشت: برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین تابعیت جمهوری اسلامی ایران و برخورداری از سلامت جسمی و روحی و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه از جمله شرایط ثبت نام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، حجت الاسلام و المسلمین علی شمیل‌پور همچنین از دیگر شرایط داوطلبان، قبولی حداقل سوم راهنمایی با حداکثر سن ۱۸ سال، (سنوات تحصیلی بالا‌تر از سوم راهنمایی و مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود)، و در آخر تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک عنوان نمود.

وی در مورد امتیازات تحصیل در حوزه علمیه برادران اینگونه شرح داد که: حافظان حداقل یک ششم قرآن کریم یا نهج البلاغه، خانواده‌های محترم شهدا، فرزندان جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم از امتیازاتی برخوردار خواهند بود. همچنین حافظان کل قرآن کریم آزمون کتبی ندارند و قبولی آنان براساس معدل کل آخرین مدرک تحصیلی و مصاحبه است.

شمیل‌پور هدف از افتتاح حوزه علمیه برادران در هندیجان را ترویج معارف اهل بیت (ع) و سوق دادن جوانان به فرهنگ ناب اسلامی وگسترش مسائل فرهنگی در این منطقه محروم و در بین جوانان و مردم ولایت مدار هندیجان با همکاری آموزش و پرورش عنوان نمود و گفت: انتظار دارم مردم هندیجان چه خواهر و چه برادر فرزندان خود را جهت تحصیل علوم اسلامی به حوزه‌های علمیه خواهران و برادران تشویق کنند.

لازم به ذکراست حوزه علمیه خواهران بیش از یک دهه در هندیجان فعالیت دارد و اکنون به همت امام جمعه هندیجان و همکاری اداره آموزش و پرورش حوزه علمیه برادران نیز افتتاح شد.