۹۷ درصد طلاق های آبادان ناشی از کم سوادی زوجین است!

خورنا: رییس دادگستری آبادان، آموزش های قبل از ازدواج را برای کاهش طلاق ضروری دانست و گفت: ۹۷ درصد طلاق های آبادان ناشی از کم سوادی زوجین است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ˈ نعمت ا.. بهروزی ˈ افزود: ۵۶ درصد دعاوی حقوقی آبادان بر اساس آمار سال ۹۰ مربوط به دعاوی خانوادگی است و البته ریشه بسیاری از دعاوی کیفری نیز خانواده می باشد.

وی داشتن تحصیلات بالاتر را برای تصمیم گیری و حل مسایل خانواده لازم دانست و گفت: ازدوج های قبل از ۲۵ سالگی در آقایان و قبل از ۲۳ سالگی در خانم ها از نوع ازدواج تحمیلی بوده و بدلیل نیاز جنسی صورت می گیرند.

رییس دادگستری آبادان با اشاره به اینکه ۳۲ درصد از طلاق ها در دو سال اولیه ازدواج اتفاق می افتند، افزود: لازم است در این خصوص برنامه ریزی های پیشگیرانه صورت گیرد.

وی سال های اولیه ازدواج را سال های بحرانی ازدواج خواند و گفت: بیشترین تعارضاتی که پایه ازدواج را می لرزانند در این سال ها اتفاق می افتند.

بهروزی افزود: این موضوع نشان دهنده نیاز زوجین به حمایت، تقویت و رشد ارتباط در این سالها می باشد.

وی بیکاری را عامل اصلی طلاق در شهرستان آبادان دانست و اظهار داشت: میزان درخواست طلاق در اقشار کم درآمد بیشتر است.

رییس دادگستری آبادان از مسوولان، مربیان پرورشی و معلمان خواست تا در زمینه آگاه سازی نوجوانان و جوانان در مدارس تلاش کنند.

وی ازدواج در سنین پایین را اشتباه خواند و افزود: فرهنگ آگاهی بخشی و ازدواج درست باید بر اساس باورهای دینی و منطقی در نسل جوان پرورش یابد و آثار مخرب طلاق برای آنان شرح داده شود.