راه اندازی دفتر اقماری کمیساریای امور پناهدگان سازمان ملل در خوزستان ضروری است

خورنا: مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به اینکه اقامت اتباع غیر مجاز در استان خوزستان ممنوع است گفت: وجود دفتر فرعی یا اقماری کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل متحد در اهواز ضروری است.

به گزارش سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خوزستان ˈعزیز کاظمیˈ در سفر به استان خوزستان ضمن بازدید از اردوگاه مراقبتی مهاجرین خارجی در استان خوزستان گفت: اقامت اتباع مجاز عراقی و سایر اتباع مجاز خارجی در سطح استان بلامانع است.

وی ضمن بررسی روند اجرایی رسیدگی به امور اتباع خارجی در بازدید از اردوگاه مراقبتی ملاثانی ومهمانشهر شهید بنی نجار گتوند، رسیدگی به امور اتباع خارجی را بسیار مناسب توصیف کرده و بر تداوم این خدمات تاکید کرد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود:پرونده های مربوط به سال۲۰۱۳ استان خوزستان مربوط به کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل متحد در موعد مقرر انجام شده و برای خدمات رسانی بیشتر و رفاه حال اتباع خارجی در نظر داریم در سال ۲۰۱۴ برای چندین پروژه نیز تأمین اعتبار شود .

کاظمی ضمن بازدید از کارگاه تولیدی کیف اتباع خارجی در مهمانشهر شهید بنی نجار گتوند بر دوام این کار و توسعه این کارگاه تاکید کرد و قول داد که برای احداث یک سوله بزرگ وتأمین امکانات لازم توسعه کارگاه های تولیدی با همکاری وزارت کشور اعتباراتی را در نظر گیرد.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ضمن دیدار با اتباع خارجی ساکن در این مهمانشهر وبازدید از پروژه های اجرا شده در آن مکان، برنامه های خدماتی و رفاهی به اتباع خارجی در استان خوزستان را شامل تامین اعتبار جهت آموزش فنی و حرفه ای، ادامه فعالیت مدارس و جذب دانش آموزان،رسیدگی به امور بهداشتی و درمان و همچنین ایجاد زمینه اشتغال عنوان نمود.

قابل ذکر است که در استان خوزستان بیش از ۲هزار و ۳۰۰ مهاجر افغانی و ۸هزار و ۵۰۰ مهاجر عراقی مجاز اقامت دارند .

سایر اتباع خارجی استان خوزستان نیز شامل اتباعی از کشور های بنگلادش، چین، پاکستان، برخی از کشور های اروپایی و هند هستند .

سه پروژه آسفالت خیابان های اصلی، احداث مخزن آب شرب ۶هزار متر مکعبی و احداث انبار بزرگ مواد غذایی با اعتبار بیش از ۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال در مهمانشهر بنی نجار شهرستان گتوند از جمله برنامه هایی است که توسط اداره کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان اجرا شده است.