آبادان پتانسیلهای بالقوه ای برای سرمایه گذاری دارد

خورنا: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان گفت: وجود پتانسیلها و ظرفیتهای بالقوه، آبادان را به یک ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری و کار تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب ایزدپناه شامگاه دوشنبه در نشست روسای ۴۳ اتحادیه صنفی با سرپرست جدید فرمانداری ویژه آبادان که در محل این فرمانداری انجام شد، با اشاره به وجود پتانسیل ها و ظرفیتها مختلف آبادان گفت: این شهر از ظرفیت اقتصادی بالا و بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: وجود ظرفیتها و توانمندیهای بالقوه این منطقه از جمله دسترسی آسان به راههای مواصلاتی اعم از هوایی، دریایی، ترانزیتی، زمینی و ریلی، رودخانه های اروند و بهمنشیر، پالایشگاه و پتروشیمی، شهرک صنعتی و غیره این منطقه را به عنوان یک ظرفیت مناسب جهت سرمایه گذاری و کار در سطح کشور تبدیل کرده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان با اشاره به منطقه آزاد اروند از مزیتها و ویژگیهای این منطقه به عنوان دیگر پتانسیلهای موجود نام برد.

ایزدپناه اظهار کرد: اصناف آبادان افراد متعهدی هستند که در انجام وظایف مربوطه که همانا ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است با تمام توان می کوشند.

وی از سرپرست جدید فرمانداری ویژه آبادان خواستار کمک و برنامه ریزی دقیق در جهت رونق و توسعه فعالیتهای اصناف با هدف بهبود وضعیت بازار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این جلسه روسای اتحادیه های اصناف مختلف به تشریح برخی از مشکلات فرا روی اصناف مربوطه خود پرداختند.

ساماندهی دستفروشان، توجه به جذب سرمایه گذاران با توجه به کمبود نقدینگی در بازار، راه اندازی آزمایشگاه مواد غذایی، توجه ویژه به بحث امنیت در بازار، رفع قوانین دست و پا گیر اداری در شهرداری در هنگام صدور جواز کسب، الزام ادارات و شرکتهای سطح شهر به تهیه اقلام مورد نیاز خود از بازار شهر با هدف رونق کسب و کار، رفع ممنوعیت ورود کالاهای دارای تاییدیه از سوی برخی از سازمانهای وابسته، همکاری مناسب بانکها در هنگام اعطای تسهیلات به اصناف و جلوگیری از سنگ اندازیهای مختلف توسط برخی از بانکها، دریافت مالیات بر اساس اعلام وضعیت صنوف از سوی اداره مالیات، تعیین نرخ نان متناسب با سایر شهرهای استان، توزیع مناسب آرد در میان نانوایان، بررسی موضوع فروش محصولات آرایشی در داروخانه ها، اعطای زمین جهت جابجایی صنوف مزاحم و آلاینده به خارج از شهر، تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری با استفاده از تسهیلات منطقه آزاد اروند، امکان انجام کار فرهنگی توسط اصناف با توجه به ظرفیتها و امکانات بازار به جای کمک مالی به سازمانها و برپایی جلسات مستمر اصناف با فرماندار از جمله خواسته های روسای اتحادیه های صنوف مختلف در آبادان بود.