مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از برنامه‌های ویژه نوروز گفت

خورنا: مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برنامه‌های تدوین شده این اداره برای نوروز ۹۳ گفت.

 

افشین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی و هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: در ایام نوروز دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر را فعال کرده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای داشتن نوروزی بهتر هستیم.

 

وی گفت: امسال برای اولین بار جشنواره کارون در اهواز اتفاق می‌افتد. این جشنواره از امسال هر ساله از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین برگزار می‌شود.

 

حیدری ادامه داد: در جشنواره کارون برنامه‌هایی نظیر نمایشگاه صنایع‌دستی، معرفی اقوام ایرانی، معرفی جاذبه‌های خوزستان، برگزاری برنامه‌های شاد در کنار کارون و تفریحات آبی برگزار می‌شود.

 

او اضافه کرد: همچنین در نظر داریم برای اولین بار در یکی از مناطق باستانی مسجدسلیمان کاوش را به صورت زنده برای مردم اجرا کنیم و مردم از کار کاوش دیدن کنند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خوزستان اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌ریزی‌هایی که قرار است پیش از نوروز داشته باشیم افتتاح موزه مسجدسلیمان است. این موزه قرار بود پیش از این‌ها افتتاح شود اما با توجه به این که مدت زمان زیادی طول کشید تا آماده شود برنامه‌ریزی کردیم تا قبل از نوروز با حضور استاندار آن را برای مردم شریف مسجدسلیمان و گردشگران نوروزی افتتاح کنیم.

 

او بیان کرد: امسال برای اولین بار در شهر کارون ستاد هماهنگی خدمات سفر راه‌اندازی می‌شود. با توجه به این که مسؤول اداره میراث فرهنگی  شهر کارون مشخص شده است شهر کارون می‌تواند به عنوان دبیر کارگروه شروع به فعالیت کند.

 

حیدری همچنین بیان کرد: امسال قرار است کار مشارکتی با شهرداری انجام شود و در یک جلسه هماهنگی کارهای مشترکی که قرار است با شهرداری اهواز انجام شود، مشخص گردد.

 

او درباره اسکان مسافران نوروزی هم گفت: درباره اسکان نیز همچون سال‌های قبل از ظرفیت مدارس استان استفاده خواهیم کرد و با هلال احمر برای ایجاد کمپ‌هایی برای مسافران صحبت کرده‌ایم.