ساخت فرهنگسرا برای هر منطقه از کلانشهر اهواز

خورنا: عضو شورای شهر اهواز گفت: ساخت فرهنگسرا برای هر منطقه از نکاتی است که باید برای بهره‌مندی جوانان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جانعلی خورشیدی در بیست و هشتمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر امروز در ساختمان شواری شهر برگزار شد در نطق پیش از دستور ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: استقبال مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در مقایسه با سال گذشته ۲/۵ برابر بود.

وی ادامه داد: همیشه در صحنه بودن مردم ایران گزینه روی میز ما در برابر استکبار جهانی است، این حضور پرشور برخاسته از متن مردم، مسئله وحدت را که به کرات مورد بحث قرار گرفته است نشان می‌دهد.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه ما اعضای شورای شهر باید از تضارب آرای مردم برای رسیدن به وحدت استفاده کنیم تصریح کرد: ما باید تمام تلاش خود را برون رفت مردم و همشهریان از مشکلات به کار ببریم.

وی خطاب به قوم دلیر بختیاری اظهار کرد: خواهران و برادران غیور بختیاری، صدای شما به گوش مسئولان سازمان صدا و سیما و رئیس جمهور رسید در این برهه زمانی هم‌تباران خود را به آرامش دعوت می‌کنم.

خورشیدی اضافه کرد: مسئولان با توجه به صبغه این ایل غیور و وطن پرست از تکرار این ابهامات بحث انگیز جلوگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف شورا چهارم بازگردندان شورا به جایگاه واقعی خود به عنوان حلقه تدبیر و نظارت در کلیه امور شهری است اذعان کرد: شورا برای دست یافتن به این مهم باید در جهت جلوگیری از تبعیض، واگذاری کار مردم به خودشان، احترام به شخصیت مردم و افکارشان و پیشبرد صحیح برنامه‌ها حرکت کند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه در اکثر وظایف شورا کلمه نظارت به کار رفته است عنوان کرد: نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها، نظارت بر دارایی‌ها ی نقدی و اموال منقول و غیر منقول و… از وظایف نظارتی شورا است و برای این کار باید معیارهایی برای ارزیابی عملکرد شهرداری تعریف شود.

وی معیارهای لازم برای نظارت بر شهرداری را با طرح چند سوال بیان کرد و گفت: تعیین برنامه و پیش بینی بودجه تا چه حد اثربخش بوده است؟ چند درصد طرح‌هایی که در برنامه ۹۲ دیده شده ه اجرا گذاشته شده است؟

خورشیدی افزود: کدام مصوبات شورا اجرا شده و تا چه حد پیشرفت داشته است؟ چند درصد کار‌ها درست اجرا شده است؟ شهرداری تا چه حد به برقراری امنیت و ایمنی در محیط کار توجه داشته است؟

وی به عدم رعایت ایمنی و امنیت محیط کار در شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: بار‌ها دیده شده است که ماشین آلات شهرداری که در حال خدمت رسانی هستند نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند.

عضو شورای شهر اهواز با طرح این سوال که امنیت شغلی کارگران و کارمندان شهرداری تا چه سطحی است بیان کرد: رفتگرانی هستند که در حدود پنج ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: نظافت محله‌ها، لکه گیری، آسفالت معابر، رسیدگی به فضای سبز، فرهنگ سازی و… از شاخص‌ها و معیارهایی هستند که باید پیگیری شوند و در دستور کار شورا قرار گیرند.

خورشیدی اظهار کرد: کمیسیون‌ها در صورت امکان به فراخور وظیفه، در سال ۹۳ پروژه یا طرحی را به عهده بگیرند و نسبت به نظارت بر حسن انجام کار، تخصیص اعتبار به پروژه و زمانبندی اقدامات لازم را انجام دهند و همشهریان را از روند کار مطلع کنند.

وی با اشاره به اینکه بیکاری و مشکل فاضلاب شهری بزرگ‌ترین مسائلی است که همشهریان بابت آن به ما مراجعه می‌کنند عنوان کرد: بعد از این دو مشکل بزرگ، موضوع آب‌های سطحی برای مردم در چند نقطه از شهر مشکل ساز شده است که لازم است این مسئله در کمیسیون مربوطه پیگیری شود.

عضو شورای شهر اهواز بر لزوم پرداختن شهرداری اهواز به کارهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: ساخت فرهنگسرا برای هر منطقه از نکاتی است که باید برای بهره‌مندی جوانان مورد توجه قرار گیرد.

وی در زمینه عدم توجه شهرداری به فرهنگ این سوال را مطرح کرد: چرا تا کنون سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری حل نشده است؟

خوشیدی با بیان اینکه در تشکیلات اداری و مالی شهرداری در جهت اهرم‌های بازدارنده تخلفات طرحی دیده نشده است تصریح کرد: برای حل این مسئله و اینکه دیگر شاهد گلایه‌ای از سوی مردم و اعضای شورای شهر نباشیم بهتر است لایحه‌ای از شهرداری به شورای شهر فرستاده شود تا در سال ۹۳ شاهد یک جهش مثبت در شهرداری اهواز باشیم.