منطقه برومی یک متر آسفالت هم ندارد

خورنا: بخشدار غیزانیه گفت: منطقه برومی با وجود عوارضی که به شهرداری اهواز پرداخت می‌کند حتی یک متر آسفالت هم ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن جعفری در جلسه شورای شهر اهواز که عصر امروز در ساختمان شورا برگزار شد اظهار کرد: امروزه یکی از ورودی‌های مهم اهواز منطقه برومی است که دارای جاده ترانزیتی در ارتباط با ترکیه و اروپا است.

وی ادامه داد: در برومی کارگاه‌های و کارخانه‌های کوچک و بزرگ واقع است اما این ورودی شهر اهواز آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته و در شان کلانشهر اهواز نیست.

بخشدار غیزانیه تصریح کرد: منطقه برومی منفک از شهر اهواز نیست و شورای شهر اهواز باید نگاهی به حاشیه‌های شهر داشته باشد.

وی با بیان اینکه برومی دارای ۱۳ هزار نفر جمعیت است اذعان کرد: این منطقه ۲۵ کارخانه را در خود جای داده است و وجود این کارخانه ها یک تصور نادرست را مبنی بر اینکه برومی یکی از مناطق مرفه است را در اذهان به وجود آورده است.

جعفری افزود: اما با یک گردش ساده در این منطقه تنها محرومیت و نجابت را خواهیم دید، محرومیت از مسائل رفاهی و حقوق شهروندی و نجابتی که مردم همیشه در صحنه این منطقه دارند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و کارخانه‌های دولتی و غیر دولتی به جای حل مشکلات مردم این منطقه، باری بر دوش آن‌ها انداخته‌اند عنوان کرد: در منطقه برومی هنوز یک متر آسفالت وجود ندارد.

بخشدار غیزانیه به سایت دفن زباله در این منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از سایت دفن زباله‌های اهواز در منطقه برومی قرار دارد که شیرابه‌های زباله با آب شرب مردم مخلوط شده است و بیماری‌های بسیاری به این دلیل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در هشت سال اخیر بچه‌های ناقص الخلقه بسیاری در منطقه برومی متولد شده است اظهار کرد: طبق بررسی‌های مرکز بهداشت شرق اهواز دلیل تولد این کودکان مسائل ژنتیکی نیست بلکه علت آن را باید در آلودگی آب شرب مصرفی که با شیرابه‌های زباله مخلوط شده است بررسی کرد.

جعفری خاطر نشان کرد: شهرداری اهواز از کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که در منطقه برومی واقع است عوارضی را دریافت می‌کند و خواسته مردم این منطقه این است که بخشی از این عوارض در برومی مصرف شود.

وی در پایان آسفالت و آب شرب سالم را از خواسته‌های اساسی مردم محروم و همیشه در صحنه منطقه برومی بیان کرد و گفت: با توجه به عوارضی که برومی به شهرداری پرداخت می‌کند این خواسته زیادی نیست.