اسکلت سه انسان در دزفول کشف شد

خورنا: مسئول یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری دزفول از کشف سه اسکلت انسانی در جریان یک حفاری عمرانی در این شهر خبر داد.

حسین شیربتی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در پی اجرای یک طرح عمران شهری در یکی از خیابانهای اصلی دزفول حفاران این طرح با سه اسکلت دفن شده انسان روبرو شدند.

وی با بیان اینکه حفاری صورت گرفته در راستای اجرای طرح قائم در حال انجام بوده است، افزود: اسکلتهای یافت شده متعلق به سر، دست و اعضای بدن سه انسان هستند که در منطقه ای مابین خیابان شریعتی و طالقانی این شهرستان دفن شده بودند.

مسئول یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری دزفول عنوان کرد: پس اطلاع از کشف این سه اسکلت مراحل حفاری و ادامه اجرای پروژه در این منطقه متوقف و مراتب به مسئولان مربوطه اطلاع داده شد.

شیربتی ادامه داد: در این راستا کارشناسان باستان شناسی وارد عمل شده و در حال بررسی موضوع هستند.

وی با بیان اینکه تا پس از بررسی های کارشناسی باستان شناسان نمی توان در مورد زمان دقیق دفن اسکلتها نظر داد اما با توجه به بررسی های اولیه احتمال می رود قدمت این اسکلتهای کشف شده در حدود ۷۰ سال باشد.

مسئول یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری دزفول تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال آن می رود که اسکلتهای یاد شده مربوط به دوره زمانی خیلی دوری نباشند طبق اعلام دادستان دزفول اسکلتهای یافت شده تا پایان زمان مراحل کارشناسی در محلی که کشف شده اند باقی خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه قائم شهرستان دزفول از جمله طرح های عمران شهری است که توسط شهرداری در هسته مرکزی این شهر در دست اجراست.