اجرای طرح ایمنی مسافران نوروزی از ۲۷ اسفند در خوزستان

خورنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از آمادگی کامل جوانان این جمعیت برای اجرای چهاردهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سال۹۳ خبر داد.

علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سالهای گذشته این طرح با عنوان طرح راهنمایی مسافران نوروزی برگزار می شد که با بازنگری در این طرح، با عنوان ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی تغییر نام یافته است.

خدادادی هدف از اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را پیشگیری از تصادفات و داشتن سفری ایمن و سالم در ایام نوروز اعلام کرد و اظهار داشت: اعضای جوان در این طرح آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند.

وی بیان کرد: این طرح نوروزی در ۲۲ شهرستان استان خوزستان به صورت همزمان از ۲۷ اسفند ماه ۹۲ تا ۱۵ فروردین ۹۳ برگزار می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه شعار طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی امسال «بی گدار به آب نزنیم، ظریف برانیم» عنوان شده است، افزود: در طرح ایمنی و سلامت امسال یک هزار عضو جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در ۴۵ پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مشارکت خواهند داشت.

خدادادی تصریح کرد: هدف این طرح، ارتقا و تغییر نگرش شهروندان برای کاهش رفتارهای پرخطر در مسافرت و افزایش بهداشت جسمی و روانی خانواده ها در طول سفر است.

وی از برپایی تعدادی خیمه نماز در کنار پست های جوانان هلال احمر خبر داد و افزود: در سالهای گذشته، جوانان هلال احمر به راهنمایی مسافران نوروزی نسبت به مبادی و مقاصد سفر، اماکن تاریخی و مذهبی شهر و نقشه خوانی برای مسافران می پرداختند که امسال این طرح به ایمنی و سلامت مسافران نوروزی تغییر نام پیدا کرده است.