نخستین همایش بزرگ صیادان و لنج‌داران آبادانی برگزار شد

خورنا: به همت ناحیه مقاومت بسیج آبادان و همکاری اداره بندر و دریانوردی آبادان نخستین همایش بزرگ صیادان و لنج‌داران آبادانی در طول هشت سال دفاع مقدس، در محل سینما نفت آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان ظهر یکشنبه در این همایش گفت: حماسه ای که مردم در روز ۲۲ بهمن ماه جاری خلق کردند به مثابه حماسه مردمی در طول هشت سال دفاع مقدس بود که در حقیقت مشت محکمی بود بر دهان استکبار جهانی به ویژه آمریکا.

سرهنگ عادل عساکره افزود: این حماسه ها و حضور مقتدرانه و ماندگار مردمی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون زیاد داشته ایم و همچنان نیز ماندگار خواهند بود.

وی اظهار کرد: حماسه های خلق شده توسط ملت ایران و در صحنه های مختلف در صفحات تاریخ این مرز و بوم ثبت شده است.

سرهنگ عساکره تصریح کرد: حماسه ای که لنج‌داران و صیادان در بخش پشتیبانی از رزمندگان و گروه های مختلف مردمی در عملیات شکست حصر آبادان خلق کردند ستودنی است.

علی خدابخشی افزود: اقتدار، ایثار و از خودگذشتگی مردم آبادان و به ویژه صیادان و لنج‌داران در طول هشت سال دفاع مقدس بر همه آشکار و مبرهن است. آنان در زمان جنگ پشتیبانی خوبی از نیروهای رزمنده در جنگ داشتند.

وی اظهار کرد: آنان با تامین و حمل آذوقه مورد نیاز مردم و رزمندگان از طریق خورموسی کار بزرگی را به انجام رساندند و هر قدر هم که قدردانی کنیم باز هم کم است.

خدابخشی با اشاره به وجود برخی مشکلات فراروی صیادان و لنجداران خواستار رفع آین مشکلات با استفاده از ظرفیتهای موجود شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آبادان بر لزوم ایجاد پایگاهی برای لنج‌داران و صیادان از سوی ناحیه مقاومت بسیج تاکید کرد و تصریح کرد: این امر سبب تحکیم امنیت در مرز می شود ضمن آنکه خود صیادان و لنج‌داران نیز از وارد آمدن خلل در امور معیشتی مردم جلوگیری می کنند.

خدابخشی یادآور شد: برپایی چنین همایشهایی تذکری برای مسئولان در روزهای سخت است زیرا این مردم از آزمون روزهای سخت با سربلندی و افتخار بیرون آمده اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *