کاهش ۴۰ درصد قیمت فروش محصولات کشاورزی خوزستان

خورنا: رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: باوجود افزایش کیفیت و عملکرد تولید در واحد سطح، امسال قیمت فروش محصولات کشاورزی ۴۰ درصد کاهش یافته است.

 

ناصر نظرزاده  عنوان‌کرد: امسال بیش از ۷۰ درصد محصولات کشاورزی دزفول با کیفیت بالایی تولید شده است. با این پیشرفت در حال حرکت به سوی تولید این محصولات با برند سالم هستیم.

 

وی افزود: کاهش قیمت فروش محصولات کشاورزی، کشاورزان زیادی را متضرر کرده است، به گونه‌ای که برداشت برخی محصولات برای آنان مقرون به صرف نیست.

 

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول با بیان این‌که تولید محصولات کشاورزی خوزستان نیاز به مدیریت دارد، خاطرنشان‌کرد: متاسفانه امسال به دلیل بی‌توجهی متولیان بسیاری از محصولات ما که ویژه صادرات تولید شده بود، روی دست کشاورزان ماند.

 

نظرزاده تصریح‌کرد: یکی از مشکلات بزرگ کشاورزان صندوق بیمه کشاورزی است. این صندوق به علت نداشتن ساختار صحیح و ساماندهی شده، در حمایت از کشاورزان عملکرد خوبی نداشته است.

 

وی عوامل برون‌رفت از مشکلات کنونی کشاورزی خوزستان را ایجاد صنایع جانبی در مجاورت تولید عنوان‌کرد و در این خصوص گفت: در حال حاضر چغندرکاران خوزستانی ۲ هزار هکتار از اراضی استان را برای کارخانه قند اصفهان کشت کرده‌اند. چرا نباید در خوزستان کارخانه‌های تولید قند وجود داشته باشد تا تولیدات ما در آن بسته‌بندی و در بازار عرضه شود.

 

رییس انجمن صنفی کشاوزان دزفول اظهارکرد: حرکت به سوی ایجاد صنایع جانبی و ساماندهی زنجیره تولید، محصولات کشاورزی خوزستان را نجات می‌دهد.