کارخانه تولید پودر و روغن دامی در بندر ماهشهر افتتاح شد

خورنا: نخستین کارخانه تولید پودر و روغن دامی استان خوزستان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان بندر ماهشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، شرکت ایمن پودر جنوب تولیدکننده پودر و روغن از ضایعات دام و طیور و آبزیان پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان محلی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر در حاشیه آیین بهره‌برداری از این کارخانه گفت: این کارخانه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث و تجهیز شده است.

منصور قمر ادامه داد: این کارخانه نخستین تولید کننده روغن در صنعت دام و طیور در استان خوزستان است که با نام تجاری «ایران دانه صداقت» و تحت نظارت سازمان دامپزشکی فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده بی‌رویه از روغن‌های غیراستاندارد و اسید چرب بالا در گله‌های طیور که موجب افزایش درصد مسمومیت و افزایش ضریب تبدیل می‌شود، تولیدات این کارخانه سهم عمده‌ای در رفع این معضل ایفا خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: این کارخانه دارای فرآیند تصفیه و تولید روغن‌های چربی حیوانی بوده و با بکارگیری فناوری روز و کادر مجرب و متخصص در راستای کمک به صنعت مرغداری کشور، روغن با کیفیت بالا و منطبق با استانداردهای سازمان دامپزشکی کشور تولید می‌کند.

قمر در پایان با بیان اینکه تمام فرآیندهای این کارخانه به صورت مکانیزه است، تصریح کرد: این شرکت تولیدی در زمینی به مساحت یک هکتار و زیربنای ۲ هزار متر مربع احداث شده و زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۳۰ نفر را فراهم می‌کند.