هدف اصلی مدیران خوزستان باید خود کفایی استان در تمامی بخش ها باشد

خورنا: معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان باید در تمامی بخش ها به خودکفایی برسد گفت: با تدوین برنامه توسعه اقتصادی استان با رویکرد راهبردی خوزستان به تمامی اهداف خود در بخش های اقتصادی می رسد.

ˈامید حاجتیˈ روزیکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی در مرکز امور اقتصادی و سرمایه گذاری استان خوزستان افزود: در سال آینده بخشی از منابع سالانه مالی استان به تحقق برنامه های رشد اقتصادی استان اختصاص می یابد.

وی گفت: با توجه به اهمیت حوزه اقتصاد خصوصاً در استان خوزستان برای تحقق رشد اقتصادی باید مشکلات زیر ساخت های استان در بخش های مختلف اقتصادی حل شود.

حاجتی با اشاره به طرح های سرمایه گذرای در استان بیان کرد: ابتدا باید ظرفیت ها و سرمایه گذرای های انجام شده به بهره برداری برسد و سپس به دنبال برنامه ریزی برای سرمایه گذرای های جدید بود.

وی به تدوین برنامه توسعه اقتصادی استان با رویکرد راهبردی اشاره کرد و گفت: تدوین این برنامه به جهت رشد اقتصادی استان خوزستاناز اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان افزود: انتظار داریم بخش های مختلف اقتصادی استان به صورت جدی در تدوین برنامه توسعه اقتصادی استان که هدف گذرای اصلی آن خود کفایی استان است مشارکت کنند.

حاجتی گفت: در بخش کشاورزی لازم است اداره کل جهاد کشاورزی،تعاون روستایی و اداره صنعت ،معدن و تجارت استان با یک برنامه ریزی دقیق مشکلات بخش کشاورزی استان در حوزه ۹ محصول کشاورزی را که دولت هرساله به صورت تضمینی این محصولات را خریدای می کند را بررسی کنند.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد که این امر کمک می کند که با یک برنامه ریزی مدون برای سال آینده ،مشکلات کشاورزان را به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی مشکل اشتغال استان را حل خواهد کردگفت: به عنوان مثال اگر مشکلاتی در بخش زیر ساخت صنعت پرورش آبزیان وجود داشته باشد اگر از هم اکنون برنامه ریزی برای تامین اعتبارات زیر ساخت ها وجود داشته باشد دیگر نگرانی برای تامین زیر ساخت ها وجود نخواهد داشت.

جلسه تخصصی برنامه ریزی و تدوین برنامه توسعه اقتصادی استان با رویکرد راهبردی امروز با حضور مسوولان استانی در محل استانداری خوزستان برگزار می شود.