اهدای زمین برای احداث کتابخانه مرکزی در ایذه

خورنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ایذه گفت: زمین جهت احداث کتابخانه مرکزی این شهرستان اهدا شد.

نادر مرادی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: در میان همه ابزارهای فرهنگی کتاب جایگاه ویژه‌ای دارد و تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده است و می‌توان گفت کتاب را در کنار مبارک‌ترین پدیده‌های بشری نشاند.

وی افزود: شان و منزلت کتاب آنقدر زیاد است که خداوند متعال معجزه آخرین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ایذه ادامه داد: برای گردآوری و نگهداری کتاب نیاز است که ما توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی را گسترش و سرعت بیشتری ببخشیم و به ویژه در مناطقی از شهرستان که نیاز به کتابخانه بسیار زیاد است.

مرادی‌فر گفت: در هر شهرستان نیاز است که یک کتابخانه مرکزی با تیپ استاندارد ساخته شود که پاسخگوی نیاز مراجعان، محققان، دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران باشد، کتابخانه‌ای که فراتر از کتابخانه‌های عمومی معمولی باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ایذه ادامه داد: خوشبختانه زمینی به ابعاد ۴۰ در ۲۵ متر مربع واقع در خیابان شهید رستمی جنب بخشداری مرکزی که در مرکز شهر است توسط فرمانداری برای ساخت کتابخانه عمومی اهدا شد که مقرر شد از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان کتابخانه مرکزی شهرستان احداث شود.

مرادی‌فر در پایان با اشاره به کمبود فضای کتابخانه در مرکز شهر ایذه و موقعیت مکانی خوب این زمین برای بهره‌برداری کتابخانه عمومی خاطرنشان‌ کرد: به زودی کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.