واگذاری ۱۳ یادمان دفاع مقدس خوزستان به نیروهای مسلح

خورنا: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، از واگذاری ۱۳ یادمان شهدای این استان به نیروهای مسلح خبر داد.

Tweet

به گزارش خبرنگزاری فارس از اهواز، عبدالمجید عقیلی عصر امروز در جلسه ستادهای راهیان نور و تسهیلات سفرهای نوروزی خوزستان که با حضور مسئولانی استانی، فرمانداران و شهرداران شهرستان‌های استان که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد اظهار کرد: ۱۳ یادمان دفاع مقدس در استان خوزستان به نیروهای مسلح واگذار شده است.

وی افزود: از ۱۳ یادمان دفاع مقدس استان خوزستان که به نیروهای مسلح واگذار شده است ۱۱ یادمان در اختیار سپاه پاسداران و بسیج است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: یادمان‌های دفاع مقدس در تنگه چزابه و پاسگاه زید در استان خوزستان نیز ۲ یادمانی هستند که در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در استان خوزستان ۱۲ یادمان غیر اصلی داریم که به مدت ۲ ماه فعال می‌شوند و کاروان‌های راهیان نور به زیارت آن مکان‌های مقدس می‌روند.

وی تصریح کرد: در استان خوزستان ۳۶ نقطه وجود دارد که زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قرار دارند.

به گفته عقیلی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای مسئله راهیان نور وظیفه هماهنگ کننده بین دستگاههای مختلف را دارد.

وی در ادامه پیش بینی کرد با توجه به معتدل بودن هوای خوزستان نسبت به برخی از استان‌های دیگر در اسفند ماه و آغاز سال ۱۳۹۳ کاروان‌های بیشتر برای زیارت یادمان‌های دفاع مقدس به این استان بیایند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: به همین منظور اقدامات زیادی انجام شده که در زمینه‌های خدمات رفاهی، آب، برق، بهداشت و جاده بوده است.

عقیلی متذکر شد: برای میزبانی بهتر از کاروان‌های راهیان نور، باید مشکلات پیش رو اولویت بندی شوند تا بتوانیم با کمک دستگاههای دیگر در حد توان آن‌ها را برطرف کنیم.