اعتراض مردم ایل بختیاری به بخش هایی از سریال «سرزمین کهن»

خورنا: تعدادی از مردم ایل بختیاری پیش از ظهر امروز در اعتراض به سریال «سرزمین کهن» در مقابل صدا و سیمای مرکز خوزستان تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، بختیاری های معترض اعتقاد دارند: سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی با تحریف تاریخ بختیاری، چهره علی قلی خان سردار اسعد بختیاری و پسرش جعفرقلی خان از رهبران مشروطه خواه ایران را که جایگاه خاصی بین مردم بختیاری دارند و در صف مقدم مبارزه با استبداد قاجار و پهلوی بوده‌اند، خدشه دار کرده است.

تجمع کنندگان معتقد هستند در سریال سرزمین کهن نقش یک خانواده منفی، نوکیسه، سلطنت طلب و فاسد به خانواده‌ای با نام بختیاری داده شده که به آزار و اذیت یک خانواده روشنفکر، وطن پرست و مظلوم به نام اردکانی می‌پردازند.

بر همین اساس امروز تعدادی از مردم ایل بختیاری در شهرهای مختلف استان خوزستان با حضور در مقابل صدا و سیمای مرکز خوزستان، نسبت به تحریف تاریخ در این سریال شبکه سه اعتراض کردند.

دوشنبه گذشته نیز جمعی از بختیاری‌های خوزستان نیز در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی استان‌های کشور در اهواز، تومار اعتراض آمیزی نسبت به پخش این سریال که روایت وقایع از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب است، امضا کردند.

نمانیده مردم مسجدسلیمان در مجلس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله حیدری و حجت الاسلام حاجتی اائمه جمعه موقت اهواز از جمله شخصیت هایی بودند که نسبت به شرایط این سریال اعتراض کرده بودند.