مسابقه دانش آموزی جراحی روی موش در دزفول برگزار شد

خورنا: نخستین مسابقه جراحی کلیه موش روز شنبه در دبیرستان عصاریان دزفول برگزار شد.

دبیر زیست شناسی دبیرستان عصاریان دزفول در حاشیه برگزاری این مسابقه به خبرنگار ایرنا گفت:نخستین مسابقه جراحی موش وخروج کلیه با حضور هفت تیم از دانش آموزان دبیرستان عصاریان و یک نفر از دبیرستان تیزهوشان دزفول برگزار و به تیم برتر جوایزی اهدا شد.

ˈ غلامعلی جوهر قلیˈ افزود:با برگزاری این مسابقه برای نخستین بار در استان خوزستان زمینه برای قوی کردن کار گروهی دانش آموزان فراهم می شود و دانش آموزان برای مسابقات نادکاپ که با حضور دانش آموزان کلیه استان های کشور در رشته های رباتیک،نانو و زیست شناسی در دانشگاه شریف برگزار می شود آماده می شوند.

وی اظهار داشت:مسابقات نادکاپ کشوری ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در تهران برگزار می شود و امیدواریم دانش آموزان دزفول با آمادگی کامل در این مسابقات حضور یابند ضمن اینکه دانش آموزان دزفول سال گذشته مقام چهارم را در این مسابقات کسب کردند.

جوهرقلی گفت:انجمن زیست دبیرستان عصاریان دزفول ۶۷ نفر عضو دارد که هفت گروه از آنها برای مسابقه جراحی انتخاب شده اند تا در کمترین زمان بتوانند عمل جراحی روی موش را انجام و کلیه را از بدن موش خارج کنند.

وی افزود:این عمل جراحی هفته گذشته نیز در ۴۵ دقیقه توسط دانش آموزان دبیرستان عصاریان با موفقیت انجام شد و اکنون موش جراحی شده به نام سرژیکا در مرحله بهبودی به سر می برد.

دبیر زیست دبیرستان عصاریان اظهار داشت:دانش آموزان این دبیرستان حدود یکسال برنامه ریزی مدون برای شرکت در مسابقات کشوری تلاش کرده اند که امیدواریم در این مسابقات نیز موفقیت کسب کنند.

دانش آموزان دبیرستان عصاریان دزفول همچنین موفق به تولید چسب بدون مصرف مواد شیمیایی شده اند.ک