منشور اخلاقی رانندگان تاکسی در دزفول تدوین شد

خورنا: رییس کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر دزفول از تدوین منشور اخلاقی رانندگان تاکسی خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا ˈ عظیم سرافرازˈ افزود:محتوای این منشور برگرفته از آیین نامه،قوانین ومقررات سازمان تاکسیرانی شهرداری دزفول و با همکاری رانندگان تاکسی تهیه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با تبعیت از این منشور اخلاقی بتوان فضای جدیدی از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی در روابط اجتماعی از طریق حمل ونقل درون شهری ایجاد کرد.

سرافراز ضمن تأکید بر رعایت شئونات اسلامی گفت:طبق این منشور اخلاقی رانندگان تاکسی باید به عنوان مسوول حمل ونقل مسافری درون شهری نسبت به حسن معاشرت با مسافران اهتمام ورزند و راننده موظف است وضعیت ظاهری وداخلی خودرو خویش را منظم و پاکیزه نگه دارد.

رییس کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر دزفول افزود:تاکسیدار موظف است نرخ های مصوب را اجرا و برابر دستورالعمل صادر نسبت به نصب برچسب قیمت در تاکسی اقدام کند.

وی اظهار داشت:راننده تاکسی به عنوان نماد حمل ونقل درون شهری وسفیر ترافیکی سازمان تاکسیرانی موظف است تمامی قوانین ،اصول وضوابط راهنمایی ورانندگی را رعایت کند.

سرافراز گفت:خدمات رسانی به معلولان ،نابینایان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس باید در دستور کار تاکسیداران قرار گیرد و مسافران نیز باید با درک موضوع تاکسیداران را در این خصوص یاری کنند.

وی گفت:هر مسافر می تواند ۱۰ کیلوگرم بار همراه داشته باشد و راننده مکلف است در این خصوص همکاری لازم را جهت جابجایی بار مذکور با مسافر داشته باشد و در صورت اضافه بار مبلغ با توافق مسافر و راننده با توجه به مسافت طی شده انجام شود.