برگزاری جشنواره کارون در خوزستان

خورنا: مدیر کل میراث فرهنگی،‎‎ صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری جشنواره کارون در استان به مناسبت ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خورنا افشین حیدری اظهار کرد: جشنواره کارون به مناسبت ایام نوروز در استان خوزستان و به مرکزیت شهرستان اهواز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره قرار است به مناسبت ایام نوروز در روزهای پایانی اسفند ۹۲ تا اوایل فروردین ۹۳ برگزار شود.

او با اشاره به دستگاه‌های مشارکت کننده در این جشنواره شاد بیان کرد: در این جشنواره همه دستگاه‌های مشارکت کننده در ستاد نوروزی فعالیت می‌کنند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: در این جشنواره قرار است جشنواره اقوام‎ و آداب و رسوم اقوام ایرانی در ایام نوروز به نمایش گذاشته شود و در این بین به رسوم خوزستان در ایام نوروز توجه بیشتری خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در راستای ترویج آداب و رسوم مردم خوزستان در ایام نوروز است و در این زمینه می‌کوشیم تا فضایی شاد و متنوع را برای گردشگران نوروز خوزستانی فراهم کنیم.

به گفته حیدری: امسال نخستین سالی است که چنین برنامه‌‌هایی به مناسبت ایام نوروز در استان خوزستان برگزار می‌شود و در این زمینه برنامه‌ریزی زیادی انجام شده تا نوروز سال‌ ۹۳ با سال‌های گذشته تفاوت داشته باشد.