حضور پرستاران ۵۸ شهر کشور در جشنواره فرهنگی – ورزشی آبادان

خورنا: دبیر جشنواره فرهنگی- ورزشی پرستاران گفت: پرستاران ۵۸ شهر کشور در جشنواره فرهنگی – ورزشی در این شهرستان حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سعید لک صبح امروز در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی- ورزشی پرستاران کشور که با حضور جمعی از مسئولان آبادانی در سالن ۱۷ شهریور این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هفتمین جشنواره فرهنگی – ورزشی پرستاران کشور به میزبانی آبادان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره فرهنگی و ورزشی ۶۰۰ پرستار از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر جشنواره فرهنگی- ورزشی پرستاران کشور ادامه داد: پرستارانی از ۵۸ شهر کشور در این جشنواره در آبادان حضور دارند و در رشته‌های مختلف ورزشی بازی‌های خود را انجام می‌دهند.

لک تصریح‌کرد: ۱۶ تیم فوتسال آقایان و ۱۰ تیم در رشته والیبال بانوان تیم‌هخا و رشته‌های ورزشی گروهی را تشکیل می‌هند.

وی اضافه کرد: همچنین در پنج رشته انفرادی شامل شنا، شطرنج، تنیس روی میز، دارت و دوومیدانی ورزشکاران با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دبیر جشنواره فرهنگی- ورزشی پرستاران کشور خاطرنشان‌ کرد: بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره را آبادان با ۵۰ ورزشکار و رشته شنا با ۶۵ ورزشکار بیشترین تعداد رقابت‌کنندگان را در اختیار دارد.

لک افزود: در مجموع ۱۹۲ ورزشکار مرد و ۱۷۸ ورزشکار زن در رشته‌های تیمی و ۱۳۹ ورزشکار مرد و ۱۴۷ ورزشکار زن نیز در رشته‌های انفرادی حضور دارند.

وی تصریح کرد: جوان‌ترین ورزشکار این دوره از مسابقات ۲۰ ساله و مسن‌ترین ورزشکار نیز ۶۱ سال سن دارند.

دبیر جشنواره فرهنگی- ورزشی پرستاران کشور افزود: مسابقات رشته‌های گروهی از امروز آغاز و در رشته‌های انفرادی نیز رقابت‌ها از ۲۹ بهمن ماه آغاز خواهند شد.

وی در پایان گفت: روز پنجشنبه اول اسفندماه نیز با برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره فرهنگی و ورزشی به پایان خواهد رسید.