ریشه امنیت در جنبه‌های آموزشی و فرهنگی است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: ریشه و اساس امنیت در جنبه‌های آموزشی و فرهنگی است و تلاش ما بر بالا بردن آگاهی مردم در رابطه با روش‌های ایجاد امنیت برای خودشان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در رژه طرح ارتقای امنیت اجتماعی که صبح امروز در بلوار ساحلی برگزار شد اظهار کرد: یک از اهداف برگزاری این رژه آشنایی مردم با کسانی است که به صورت پیدا و پنهان امنیت را در استان برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: وظیفه هر حکومتی است که به آن بخش از نیاز‌ها و دغدغه‌های ملت خود که قانونی و شرعی است پاسخ مثبت دهد و امنیت یکی از دغدغه‌های مردم در هر حکومتی است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه سرانجام هر کاری امنیت است تصریح کرد: اگر امنیت مانند امنیت سرمایه‌گذاری، امنیت شغلی و احترام به ارزش‌هایی که مردم به آن‌ها اعتقاد دارند فراهم شود بقیه اتفاقات مثبت به دنبال آن به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط منطقه و کل دنیا اولویت اول جمهوری اسلامی ایجاد امنیت است اذعان کرد: هر منطقه با توجه به شرایط جغرافیایی و فرهنگی که دارد نسخه خاص خود را برای ایجاد امنیت می‌طلبد که اگر مورد توجه قرار نگیرد آن منطقه دستخوش تعرض قرار می‌گیرد.

مقتدایی اضافه کرد: تعرض همیشه دستبرد به جان، مال و ناموس مردم نیست بلکه ممکن است به آبروی مردم نیز تعرض شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در رسانه‌ها نسبت به آداب و رسوم، فرهنگ و تاریخ بخشی از خوزستان اظهارنظری می‌شود هیچ منظور خاصی در پشت آن نیست و مطمئن باشید که پیگیری می‌شود و پاسخ آن به اطلاع مردم می‌رسد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ما باید شرایطی فراهم کنیم که همه مردم احساس امنیت داشته باشند عنوان کرد: این جمعیت امروز با هدف ایجاد امنیت برای هم استانی‌ها گرد هم آمده‌اند تا به مردم اعلام شود که این مجموعه با تلاش و زحمت شبانه‌روزی برای ایجاد امنیت شهروندان تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: ریشه و اساس امنیت در جنبه‌های آموزشی و فرهنگی است و تلاش ما بر بالا بردن آگاهی مردم در رابطه با روش‌های ایجاد امنیت برای خودشان است.