نماینده مردم شوش: شوش جایگاه نخست طرح موسوم به مقام معظم رهبری را در خوزستان دارد

خورنا: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: شوش در طرح ملی بزرگ کشاورزی موسوم به مقام معظم رهبری جایگاه نخست را در استان به خود اختصاص داده است.

سیدراضی نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: طرح بزرگ موسوم به مقام معظم رهبری در استان خوزستان پس از سفر رهبر معظم انقلاب به خوزستان در دستور کار نهادهای متولی قرار گرفته است و در این زمینه مسئولان تلاش زیادی برای اجرای این طرح کردند ولی عملا بخش بسیار اندکی از این طرح زیربنایی و مهم اجرایی شده است.

وی با اشاره به ابعاد این طرح بزرگ و ملی در خوزستان افزود: در سراسر استان قرار است در این طرح ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی موجود در خوزستان تسطیح می‌شوند و قرار است کانال‌های درجه یک، دو و سه این اراضی نیز احداث شود و آب به اراضی کشاورزی برسد.

نوری خاطرنشان کرد: از این طرح بیش از ۶۵ هزار هکتار یعنی تقریبا ۱۱.۸ درصد از کل طرح در شهرستان شوش اجرا می‌شود و این میزان تسطیح اراضی در شهرستان شوش انقلابی در بخش کشاورزی ایجاد می‌کند.

وی افزود: اجرای این طرح در شهرستان شوش باعث می‌شود تا تولیدات کشاورزی روز به روز افزایش یابد و مشکلات اقتصادی و اشتغال در این شهرستان به حداقل برسد.

وی کشاورزی را محور توسعه دانست و گفت: باید تلاش کرد تا از این بخش برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد و در این زمینه از همه توانمندی خود در اجرای این طرح بزرگ استفاده می‌کنیم.

نوری با اشاره به اینکه رئیس جمهور در اجرای این طرح وعده داده است، افزود: در سفر رئیس جمهور به خوزستان در این زمینه مباحث متنوعی مطرح شد و قرار شده است در این زمینه گام‌های بلندی برداشته شود.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح باعث توسعه پایدار در استان می‌شود و مدیریت استان و نماینده عالی دولت در خوزستان باید در اجرای سریع و زمان‌بندی شده این طرح تلاش کند.

وی گفت: باید در این بخش تلاش مضاعفی به کار بسته شود زیرا همه مشکلات استان خوزستان به رکود اقتصادی برمی‌گردد و اجرای این طرح می‌تواند تاحد زیادی این رکود را به پویایی تبدیل کند و به این دلیل باید مشخص شود سالانه چه میزان از این طرح اجرا خواهد شد و افق اجرایی این طرح کلان و زیربنایی چندساله است.

نوری افزود: کاهش فقر، استفاده بهینه از آب و زمین در خوزستان و افزایش تولیدات کشاورزی در استان از جمله اهداف بالادستی این طرح بزرگ به شمار می‌آید.