آقای روحانی! ابتدا تلاش نمایید فضای نقد در جامعه مهیا گردد

خورنا – نوید قائدی: جناب روحانی عزیز طی چند ماه گذشته حضرتعالی در بازدید ها و نشست های مکرر خود در حضور اقشار گوناگون از اهالی فرهنگ و هنر،دانش آموزان و دانشگاهیان و دیگر نخبگان و گروهها و اقشار سیاسی دعوت نموده اید که در نقد های منصفانه و دلسوزانه شرکت نمایید و در این خصوص دولت را یاری نمایید.

البته حرف و درخواست زیبنده ای بوده و کاملا منطقی و دمکراتیک می باشد و قطعاً بدلیل غربال مسائل مهم کشور و بررسی دیدگاههای مختلف می تواند در پیشبرد اهداف دولت موثر واقع گشته و گروهها و اقشار گوناگون حاضر در صحنه را دلگرم نموده بطوریکه خود را در اداره کشور و رفع موانع و مشکلات سهیم بدانند.

اما نکته مهم این است که آیا چنین فضای مثبت و واقع بینانه ای در کشور مهیا و فراهم است و دیگر دستگاهها پذیرای چنین نقدهایی می باشند؟

خطوط قرمز نقد ها تا کجا بوده و حریم و مرزهای آن کجا می باشد؟ نه اینکه در پاسخ به درخواست حضرتعالی لبیک گفته شود و فردا روزی که یکی از این روزها هفته گذشته اتفاق افتاد ولی فرد مذکور توسط نهاد دیگر احضار و مورد بازخواست قرار گرفت.

جناب روحانی خواهشی که از جنابعالی می رود این است که بررسی نمایید که آیا چنین فضای مثبتی در بطن جامعه فراهم است یا خیر ؟ شاید هم لازم باشد در این خصوص جلسات هماهنگی با دیگر قوای کشور برگزار و در خصوص ایجاد چنین فضایی و حد و حدود آن بحث و اطلاع رسانی گردد در غیر اینصورت مانند ادوار گذشته شاهد ارسال نامه های محرمانه و بدون نام از سوی دانشگاهیان و دیگر دلسوختگان خواهید بود و چنین نقدی که مد نظر شما می باشد ابراز نخواهد شد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *