نماینده دزفول: پرونده سریال “سرزمین کهن” به شورای عالی امنیت ملی رفت

خورنا: بعد از اینکه متوجه شدیم در سریال موهن “سرزمین کهن” به قوم ولایت مدار بختیاری توهین شده است، سعی کردیم موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم و با نمایندگان در صحن مشورت کردیم. بیانیه ای با امضاء بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان تمام اقوام ایرانی (ترک و لر و کرد و بلوچ و عرب و..) تهیه شد؛ در واقع نمایندگان مجلس انزجار خود را از این اقدام موهن و تفرقه برانگیز اعلام کردند.

با یکی از معاونین آقای ضرغامی دو بار جلسه برگزار کردیم و دغدغه مردم بختیاری را به صورت جدی متذکر شدیم. در جلسه شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما نیز از ۲ نفر نماینده (کیاسری و نوباوه) که از طرف مجلس عضو شورای نظارت بر صداوسیما هستند، خواستیم تذکر جدی دهند و خواست نمایندگان مبنی بر توقیف این سریال مطرح شد و در جلسات متعدد با مسئولین صدا و سیما توضیح خواستیم و خواستار توقف پخش سریال و عذرخواهی عوامل مربوطه به جهت تحریف تاریخ و توهین به اقوام ایرانی شدیم.

در شرایطی که تلاش پیوسته استکبار جهانی و دشمنان ملت ایران برای ایجاد تفرقه بین اقوام ایرانی بر هیچ کسی پوشیده نیست، اینگونه اقدامات صدا و سیما اگر به فرض حتی با هدف و غرض نباشد، ولی قطعاً از روی نادانی است و آب به آسیاب دشمن ریختن است و باعث خوشحالی دشمنان ملت می شود.

مقام معظم رهبری به کرات تاکید داشته اند که از خرده فرهنگ های موجود و فرهنگ اقوام ایرانی جهت تقویت فرهنگ ایران اسلامی استفاده شود و ایگونه اقدامات صدا و سیما در تناقض با فرمایشات رهبری است و پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت. مسئولین باید هرچه سریعتر از اقوام بالاخص قوم بختیاری عذرخواهی کنند.

قرار شد در روزهای آینده جلسه ای دیگری با مسئولین صدا و سیما داشته باشیم و قطعاً به طور جد پیگیر مسئله هستیم و به هر طریق باید جلوی این تحریفات را گرفت. تحریف تاریخ قطعاً به سود این ملت نیست و فداکاری و از خود گذشتگی های یک قوم در طول تاریخ قابل تحریف نیست. خدمات بختیاری ها در انقلاب مشروطه بر هیچکس پوشیده نیست. اقدامات و اظهار نظرهای جاهلانه مسئولین صدا و سیما، باید قطع شود و ادامه این روند خطرناک است.

قوم بختیاری در بحث مبارزه با استبداد، شهدای زیادی به این آب و خاک تقدیم کرده از جمله شهید علیمردان خان که در نهایت با دسیسه انگلیسی ها دستگیر و این شخصیت بزرگ و مذهبی به شهادت رسید و متاسفانه صدا و سیما آنگونه که باید حقیقت مطلب را در مورد این شهید والامقام و دیگر شخصیت های دینی و مینی بختیاریها ادا نمی کند.

در بحث مشروطه نیز سردار اسعد و دیگر بختیاری ها به اذن علما از جمله آیت اله بهبهانی یک حرکت اسلامی و مردمی را شکل دادند و بختیاری ها به عنوان فاتحان تهران نقش کلیدی داشتند و همیشه این اقدام را وظیفه ملی خود می دانستند و هیچ وقت سعی نکردند غلو کنند و در طول زمان از این اقدام خود سوءاستفاده کنند.

وظیفه همه مسئولین این است که حداقل قدردان این گونه اقدامات باشند. بختیاری ها همیشه و در هر برهه حساس از تاریخ این مرز و بوم نظیر هشت سال دفاع مقدس وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده اند. شایسته است این الگوها به بهترین نحو به نسل حاضر شناسانده شوند و بجای اینکه جوانان این قوم را از مسیر پدرانشان منحرف کنند، به آنها بگویند که قوم شما همیشه حامی اسلام و ایران بوده است.

از طریق امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز قضیه را دنبال کردیم و موضوع در آن دبیرخانه درحال پیگیری است که اگر خدایی ناکرده این نادانی ها در تحریک مردم ادامه داشته باشد، تاثیر مخربی خواهد داشت و به ضرر امنیت ملی خواهد بود و قطعاً هزینه های زیادی را متوجه اتحاد و همبستگی و امنیت داخلی خواهد کرد.

قطعاً عده ای به دنبال غرض ورزی هستند و با سوءاستفاده از اینکه تاریخ قوم بختیاری به آن شکل مطلوب به کتابت درنیامده و مکتوب نشده، سوءاستفاده می کنند و به دنبال آن هستند که تاریخ را جعل کنند و در سریال هایی از قبیل “سالهای مشروطه” و “سرزمین کهن” همین هدف دنبال می شود و کمکی است به اهداف شیطانی دشمنان ملت ایران.

بنده و تعداد دیگری از نمایندگان بختیاری از استانهای خوزستان، اصفهان، لرستان و چهارمحال بختیاری، در صحن علنی مجلس تذکر جدی به سازمان صدا و سیما و آقای ضرغامی دادیم و خواستار توقیف این سریال و جلوگیری از پخش آن و عذرخواهی عوامل دست اندرکار این حرکت نا پسند شدیم و به این تذکر اکتفا نکرده و موضوع را تا نتیجه دنبال خواهیم کرد.