راه اندازی کتابخانه در روستاهای خوزستان

خورنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان گفت: ظرفیت راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در روستاهای این استان را داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، لفته منصوری عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که با حضور اعضای جلسه در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: برای راه اندازی کتابخانه‌های عمومی در روستاهای استان خوزستان ظرفیت داریم.

وی افزود: باید برای راه اندازی کتابخانه‌های عمومی در روستاهای استان خوزستان، فضاهایی شناسایی شود که می‌توان در آن کتابخانه‌های مشارکتی و کتابخانه‌هایی که در اختیار نهاد باشد را تاسیس کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان خاطرنشان کرد: اگر در روستایی کتابخانه‌ای راه اندازی شود می‌توانیم آن را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تامین کنیم.

وی عنوان کرد: می‌توانیم پس از راه اندازی کتابخانه‌های عمومی در روستاهای استان خوزستان، کتاب و مجلات مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهیم.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر تامین کتاب و مجلات مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی در روستاهای استان خوزستان می‌توانیم یک کتابدار نیز از‌‌ همان اهالی روستا استخدام کنیم.

وی عنوان کرد: برای راه اندازی کتابخانه‌های عمومی در روستاهای استان خوزستان به یک فضای ۷۰ متری نیاز داریم که اگر تامین شود در آن روستا کتابخانه برپا می‌کنیم.

منصوری در ادامه سخنان خود در شورای آموزش و پرورش، خواستار شناسایی مکان‌های موجود در خوزستان برای راه اندازی کتابخانه‌های عمومی در روستاهای استان شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان بیان داشت: در برخی مکان‌ها مانند مدارس می‌توانیم کتابخانه‌های مشارکتی راه اندازی کنیم.

وی تأکید کرد: در صورت راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی ما می‌توانیم از لحاظ نرم افزاری و کتاب آن مکان‌های فرهنگی را در سراسر استان خوزستان یاری کنیم.

این مسئول در پایان یادآور شد: باید زمان بندی مشخصی انجام شود تا مثلا ظرف ۲ ماه مکان‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به کتابخانه را دارند شناسایی شوند.