یادواره سردار شهید سوداگر و شهدای اطلاعات سپاه خوزستان برگزار شد

خورنا: دومین یادواره سردار شهید ˈاحمد سوداگرˈ و شهدای اطلاعات عملیات سپاه ولی عصر(عج) خوزستان چهارشنبه شب در دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این یادواره که در تالار مهتاب دزفول برگزار شد جمعی از خانواده معظم شهدا ، ایثارگران و همرزمان شهدای اطلاعات عملیات سپاه ولی عصر (عج) خوزستان شرکت داشتند.

دبیر این یادواره در سخنانی گفت: این یادواره به مناسبت دومین سالگرد شهادت سرلشکر شهید حاج احمدسوداگر و شهدای اطلاعات عملیات لشکرهفت ولی عصر(عج) برگزار شد.

ˈمحمدعیدی مرادˈ بزرگداشت مقام شهدا،معرفی آنان به نسل جوان و ارج نهادن به جایگاه شهدای مظلوم اطلاعات عملیات را از دیگر اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد.

سردار ˈحبیب سعید فرˈ از پیشکسوتان دفاع مقدس و از همرزمان شهید سوادگر در سخناین به تشریح ویژگی های این شهید والا مقام پرداخت و گفت:سردار سوداگر در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در طراحی عملیات علیه دشمن بعثی داشت.

وی افزود:باتلاش و پیگیری سردار سوداگر اکنون در دانشگاههای کشور ارزش ها و دستاوردهای ˈدفاع مقدسˈ به عنوان دروس دانشگاهی تدریس می شود.

شعرخوانی توسط یکی ازشعرای اهل بیت (ع)و تجلیل از خانواده معظم شهدا تشریح عملکرد اطلاعات عملیات سپاه حضرت ولیعصر(عج)خوزستان در عملیات والفجر هشت و معرفی شهدای اطلاعات عملیات از دیگر برنامه های این یادواره بود.

سردار احمد سوداگر رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از جانبازان ۷۰ درصد بهمن ماه سال ۱۳۹۰ بر اثر عوارض ناشی از جنگ تحمیلی که منجر به ایست قلبی شد ،به یاران و همرزمان شهیدش پیوست.

وی از فرماندهان ارشد دفاع مقدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که مسوولیت اطلاعات امنیت قرارگاه خاتم الانبیا و فرماندهی لشگر ۲۷ محمد رسول الله را برعهده داشت.

شهید سوداگر در تمام عملیات هایی که در جنوب انجام شد به عنوان یک نیروی مؤثر و طراح عملیات حضور داشت.