تشریح خدمات شورا به شهروندان/ تحمیل سلیقه های شخصی برخی افراد خاص به دزفول

خورنا: فرهاد جاموسی عضو شورای اسلامی شهر دزفول طی گفت و گویی تفصیلی با خبرنگار روناش ، طرح های این شورا برای خدمت رسانی به شهروندان دزفول را تشریح ، و سخنانی جالب نیز در انتقاد به برخی مسئولین محلی مطرح نمود.

وی که عضو کمیسیون هفت نفره خدمات شورای شهر نیز می باشد ، نخست از ۲۱ اولویت این کمیسیون در طی ۴ سال آینده برای خدمت رسانی به مردم دزفول خبر داد .

جاموسی گفت : کارخانه بازیافت زباله از مصوبات دوره سوم شورا بوده که پس از ۱۱ ماه بلاتکلیفی با ایجاد متممی در این کمیسیون ، ۲۵ درصد پیشرفت داشته ، و انشاالله در سال آینده تفکیک زباله آغاز ، و در مرداد یا شهریور ماه ۱۳۹۳ تولید کمپوست زباله نیز شروع ، و انشاالله منطقه سیاه منصور دزفول از آلودگی های زیست محیطی خلاص خواهد شد .

وی افزود : ۶۰ درصد زباله های دزفول بصورت مکانیزه و ۴۰ درصد بصورت روباز حمل می شده ، که انشاالله از ماه آینده یا ابتدای سال بعد ، بصورت ۱۰۰ درصد مکانیزه حمل خواهند شد .

این عضو شورا ادامه داد : ساماندهی تابلوهای شهری و تابلوهای صنوف در ۱۲ رنگ تعریف و با ۲ شرکت پیروز در مزایده قرارداد منعقد شده ، که از این پس تابلوهای چه بازاریان و چه پزشکان بر اساس ابعاد و رنگ های مشخص ، زیر رواق ها نصب گردند .

فرهاد جاموسی همچنین به ساماندهی بازارچه خراطان و تلاش در راستای حل مشکلات سقف ، فاضلاب و کفپوش های آن جهت استفاده هرچه بهتر شهروندان اشاره ، و بیان داشت که حل مشکل فاضلاب این بازارچه در حال اجرا می باشد .

عضو شورای اسلامی شهر دزفول در ادامه هرس درختان و شستشوی خیابان ها را از طرح های این کمیسیون اعلام ، و در بخشی دیگر از سخنان خود گفت : در راستای تبدیل کشتارگاه های سنتی به صنعتی مذاکراتی را انجام داده ، ولی تا کنون به نتیجه مطلوب نرسیده ایم .

وی خاطرنشان کرد : بحث آسفالت از اولویت های مهم ما در این کمیسیون بوده ، که با توافقاتی که با آبفا دزفول داشته ایم ، آسفالت ۱۰ خیابان در اولویت قرار گرفته است .

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول همچنین از ایجاد آرامستانی جدید در شمال شهر دزفول خبر داده و اظهار داشت : الحمدالله جدول بندی ۵۰ هکتار از این آرامستان انجام پذیرفته است .

جاموسی از جلسه اعضای این کمیسیون با مدیرکل برق خوزستان و کسب اعتباری ۵۰ میلیون تومانی جهت روشنایی معابر و ورودی های شهری نیز خبر داد .

عضو شورای شهر دزفول بیان داشت : مطالعات طرح جمع آوری پایه های برق خیابان های شریعتی ، امام و طالقانی در حال انجام بوده ، و قرار است محل هایی مشخص شده ، و ترانس ها و کابل های برق به زیر زمین منتقل گردند . و همچنین پایه های برق فرسوده بافت قدیم بویژه بازارچه خراطان ، بازار قدیم و کوچه علم عباس (ع) نیز جمع آوری ، و به جای آنان از کابل های خودگردان استفاده گردد .

وی گفت : پیگیر گرفتن ۴۰ هکتار زمین از سازمان آب و برق خوزستان جهت انتقال ماشین های سنگین از سطح شهر به آن مکان و در واقع خروج پایانه حمل و نقل از شهر بوده ، که در این راستا جلساتی با استاندار و معاون عمرانی وی ، شهردار دزفول ، و هماهنگی با ادارات آبفا ، برق و راه و شهرسازی دزفول صورت پذیرفته ، و انشاالله در سال آینده عملی خواهد شد .

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول از راه اندازی مجدد تلفن رسیدگی به شکایات ۱۳۷ خبر داده ، که این تلفن نزدیک به یک سال است قطع می باشد ، و برای این شماره تماس قرار است کشیک هایی در هر منطقه و در بازه های زمانی صبح و عصر بگذاریم . همچنین قصد ایجاد یک سامانه گویا در شورای شهر را داریم ، که در صورت پاسخگو نبودن شماره ۱۳۷ ، شهروندان با این سامانه گویا تماس حاصل نمایند .

فرهاد جاموسی اظهار داشت : با همکاری آقای کرمی شهردار دزفول ، ۴۰ هکتار زمین سمت دانشگاه پیام نور دزفول که در طرح جامع شهری نیز مصوب ، و به تایید کمیسیون ماده ۵ نیز رسیده است ، جهت انتقال مشاغل مزاحم و نمایشگاه های ماشین به آن مکان استفاده خواهد شد .

وی همچنین به انجام طرح هایی همچون انجام مطالعات جهت تنوع گیاهی و نوع درختان به همت خانم ماندانا نوین در کمیسیون کشاورزی شورا ، ایجاد زمین های مینی فوتبال در نقاط مختلف شهر به خصوص جهت استفاده کانون های جلسات مساجد و ایجاد پارک خانواده در ۳ یا ۴ نقطه شهر نیز اشاره نمود .

این عضو شورای شهر دزفول طی سخنانی قابل تقدیر به تحمیل سلیقه های شخصی برخی افراد خاص به شهر اشاره و گفت : پیگیر دعوت از خوانندگان رسمی کشور به ویژه آنانی که در صدا و سیما فعالیت دارند شده ، تا در جشن ها برای مردم دزفول برنامه اجرا نمایند .

فرهاد جاموسی در بخشی دیگر از سخنان خود وضعیت کمپ نوروزی را در ۳ یا ۴ نقطه شهر در حال راه اندازی اعلام ، و همچنین از ساماندهی مدارس جهت پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داده و خاطرنشان کرد : در این راستا با فرمانداری ویژه ، شهرداری ، شورا و آموزش و پرورش دزفول جلساتی برگزار شده است .

این مقام مسئول بودجه تقدیمی به شورا توسط شهرداری را در سال ۱۳۹۳ مبلغ ۸۵ میلیارد تومان اعلام ، و تصریح کرد که قصد داریم بیشتر این بودجه به سمت کارهای خدماتی برای مردم صرف گردد .

جاموسی همچنین در این بین از همکاری شهرداران مناطق دزفول و پرسنل آنان که با کمیسیون خدمات شورا کمال همکاری را می نمایند ، تشکر نمود .

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود ، از ساماندهی تفریحگاه ساحلی علی کله دزفول خبر داد و گفت : در حال انجام رایزنی با پدیده شاندیز بوده که در این محل شعبه ای ایجاد ، و در این راستا با رئیس کل موسسه مالی و اعتباری عسکریه نیز دیدار و جلسه ای صورت پذیرفته است .

جاموسی ضمن گله از شهروندان ، از آنان خواست تا مشکلات و خواسته های خود را با شورا مطرح ، و تا رفع کامل آن پیگیر موضوع باشند . البته در این راستا نیز قرار است شورایاری هایی در ۴ نقطه شهر به ویژه در نقاط کور ، جهت ارتباط مردم با شورا ایجاد گردد .

عضو شورای اسلامی شهر دزفول در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن انتقاد از برخی مسئولین محلی ، اظهار داشت : اکثر مدیران شهری ضمن اینکه افراد خوبی بوده ، ولی محافظه کار می باشند . آنان باید مدیریت ابوالفضلی کرده و خود را فدای مردم نمایند . متاسفانه اکثر مدیران دزفولی واگرا بوده تا همگرا ، و شدیدا گرفتار شعارند . کسی که دلش برای دزفول نمی تپد ، همان بهتر که نتپد .

وی گفت : دزفول بسیار حقش ضایع شده و در تمامی زمینه ها حق این شهر ادا نشده است . انشاالله که بتوانیم با کمک امام زمان (عج) شهر را آباد نمائیم .

جاموسی در ادامه سخنان قابل تقدیر خود گفت : نزدیک به ۴۰ پدر و مادر شهید وضعیتی وخیم داشته ، ولی در این زمینه کاری نکرده ایم . در زمینه گلزار شهدا کاری نکرده ایم ، نه مسئولین جدید کاری کرده اند و نه مسئولین قدیم . متاسفانه ما تا کم می آوریم یادواره شهدا برگزار می کنیم ، و برخی خانواده های شهدا از این امر ناراحتند . بسیاری از پدر و مادرهای شهدا در بستر بیماری بوده و از ما انتظار دارند ، ما باید بیاییم و در این زمینه وارد شده و به آنان خدمت نمائیم .

فرهاد جاموسی که مسئول بازرسی ، پیگیری و رسیدگی به شکایات فرمانداری ویژه دزفول و همچنین عضو شورای مشورتی ایثارگران این شهرستان نیز می باشد ، در پایان ضمن اشاره به اینکه بنا داریم سنگ قبر شهدای انقلاب را تعویض کرده و به خانواده های شهدا نیز کمک نمائیم ، گفت : با وجود اینکه فرمانداری ویژه دزفول فقط یک معاون داشته ، ولی کارهای بزرگی به ویژه در زمینه های اشتغال ، پیگیری مشکلات مردم و کارخانه های فولاد – پالایشگاه و پتروشیمی انجام داده ، که متعاقبا در این باره نیز گزارشی ارائه خواهم کرد .