راه‌اندازی زنگ والدین در مدارس خوزستان

خورنا: استاندار خوزستان خواستار راه‌اندازی زنگ والدین در مدارس این استان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که با حضور اعضای جلسه در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد اظهار کرد: از آموزش و پرورش می‌خواهم زنگ والدین را در مدارس استان خوزستان راه‌اندازی کند.

وی افزود: این زنگ می‌تواند به صورت هفتگی یا ماهانه باشد و والدین با حضور در مدارس در کلاس‌های درس حاضر شوند و نکاتی توسط معلمان به آن‌ها آموزش داده شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: زنگ والدین در مدارس در ساعت پایان درس باشد، دانش آموزان در حیات مدرسه به بازی و ورزش بپردازند و والدین در کلاس‌ها حضور یابند.

این مقام مسئول در ادامه به بیان مزیت‌های اجرای این طرح پرداخت و گفت: یکی از برکات این کار، بازگشت دانش آموزان به همراه والدین خود به منزل است.

وی ایجاد یک رابطه عاطفی بین دانش آموزان و والدین را یکی دیگر از مزیت‌های اجرای زنگ والدین در مدارس استان خوزستان بیان کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش خوزستان توجه به ورزش در مدارس استان خوزستان را یکی از ضروریات دانست و خاطرنشان کرد: به نظر بنده ورزش آموزشگاهی اساس تربیت ورزشکار برای ورزش‌های قهرمانی است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان برای حفظ سلامت روحی و جسمی خود به ورزش نیاز دارند که لازم است در مدارس توجه بیشتری به این امر شود.

مقتدایی در ادامه به بیان جایگاه شورای آموزش و پرورش پرداخت و تصریح کرد: باید این شورا نقش سیاست گذاری برای مسائل کلان استان را داشته باشد.

وی بیان کرد: باید موضوعات جزیی در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شود و در جلسات استانی فقط به مباحث کلی پرداخته شود.

رئیس شورای اداری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت تشکل‌های مختلف دانش آموزی در مدارس اشاره کرد و گفت: باید تشکلی راه اندازی شود که بنیان خانواده‌ها را تقویت کند نه اینکه پر کردن وقت دانش آموزان هدف حضور در این تشکل‌ها باشد.

استاندار خوزستان در ادامه همچنین خواستار راه‌اندازی تشکل‌هایی در مدارس شد که روحیه کارآفرینی در دانش آموزان را تقویت کند تا پس از فارغ التحصیلی در فکر ایجاد شغل باشند.

وی با اشاره به سابقه تشکیل برخی از تشکل‌ها در گذشته عنوان کرد: فلسفه راه اندازی و حضور در برخی از تشکل‌ها، آمادگی برای پذیرفتن مسئولیت‌ها در آینده بوده است زیرا حضور در آن‌ها، هم بازو‌ها را قوی می‌کند و هم باعث ایجاد شغل می‌شود.

مقتدایی در ادامه خاطراتی از گذشته خود و حضور در تشکل‌ها بیان کرد و افزود: با گذشت ۳۶ سال از فعالیتم در نهادهای مختلف، هنوز عضو انجمن اسلامی پالایشگاه آبادان هستم.