امسال پیک بهاری در مدارس خوزستان توزیع نمی‌شود

خورنا: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از توزیع نشدن پیک بهاری در مدارس خوزستان در تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد تقی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که با حضور اعضای جلسه در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۳ پیک نوروزی در مدارس ابتدایی و راهنمایی استان خوزستان توزیع نمی‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته سوالاتی را از تمام دروس هر پایه انتخاب می‌کردند و در پیک بهاری می‌گنجاندند تا دانش آموزان در تعطیلات نوروزی به آن‌ها جواب دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: برای تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۳ برنامه دیگری داریم که قرار است در مدارس استان اجرا شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۳ موضوعاتی ملی و بومی انتخاب می‌شود تا دانش آموزان به کمک اطرافیان و والدین در مورد آن موضوع به تحقیق بپردازند، مطالبی را بنویسند و بعد از تعطیلات آن را با خود به مدرسه بیاورند.

وی در این باره بیان کرد: برای مثال می‌توان از برخی از دانش آموزان خواست تا در مورد رودخانه کارون مطالبی را جمع آوری کنند و بنویسند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خوزستان در ادامه به بیان برخی از مزیت‌های اجرای این طرح در مدارس پرداخت و عنوان کرد: این کار باعث می‌شود تا والدین نیز به کمک دانش آموزان بیایند و مشارکت بیشتری در انجام این تکلیف داشته باشند.

تقی‌زاده در ادامه برخی از اهداف جلسات شورای آموزش و پرورش خوزستان را بیان کرد و افزود: اجرا شدن مصوبات جلسات هدف اصلی ماست.

وی اضافه کرد: در گذشته حدود ۵۰ دستور کار در جلسات شورای آموزش و پرورش استان خوزستان مطرح شد که متاسفانه خیلی از آن‌ها عملیاتی نشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: در این جلسه سه دستور کار داشته‌ایم که ممکن است برای به نتیجه رسیدن آن‌ها در جلسات دیگر نیز به آن بپردازیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ممکن است در برخی از جلسات شورای آموزش و پرورش استان خوزستان دستور کار جدیدی نداشته باشیم و‌‌ همان موضوعات قبلی مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره تجهیز و تقویت کتابخانه‌های مدارس استان خوزستان نیز بیان کرد: در این موضوع، ضعف‌های خیلی شدیدی داریم که مسائلی اساسی و بنیادی است و باید به آن پرداخته شود.

تقی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع بهداشت نیز یکی از مشکلات و معضلات اصلی ما در مدارس استان خوزستان است زیرا در دهه‌های گذشته هیچ مربی بهداشتی جذب نکرده‌ایم.