معاون عمرانی استاندار خوزستان: همه به صنایع دستی کمک کنند

خورنا: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: کشور ما و استان خوزستان تک محصولی است و همیشه وقتی بحث درآمد را مطرح می‌کنیم بیشتر درآمد حاصل از نفت است.
احمد سیاحی، با بیان این که یکی از موضوعاتی که به صورت جدی می‌توانیم پیگیری کنیم موضوع صنایع دستی است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی و هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ  خاطرنشان کرد: در استان خوزستان قابلیت‌های بسیار خوبی وجود دارد. در نمایشگاه صنایع دستی اهواز یک سالن فقط مخصوص اهواز بود با آثاری از صنایع دستی که هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی ارزش داشتند.

سیاحی تصریح کرد: ما در استان خوزستان به یک نمایشگاه صنایع دستی دایمی نیاز داریم و در این زمینه باید حضورمان را در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشور عراق تقویت کنیم چراکه از این نوع صنایع دستی در کشورهای حوزه خلیج فارس خیلی کم وجود دارد.

 معاون عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: همه می‌توانند به درآمد صنعتگران صنایع دستی کمک کنند. اگر درآمد کسانی که در زمینه صنایع دستی فعالیت می‌کنند بالا برود هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم وضعیت اقتصادی مردم بهتر می‌شود. علاوه بر آن، بستر خوبی برای علاقه‌مندان به صنایع دستی به وجود می‌آید.

وی، با بیان این که مسؤولان استان باید حمایت جدی و اساسی از صنعتگران صنایع دستی داشته باشند، اظهار کرد: من قول می‌دهم که هم استاندار و هم ما تلاش کنیم تا وضعیت صنایع دستی با توجه به این رشد و پیشرفتی که در آن ایجاد شده جهش بیشتر و بالاتری داشته باشد.