همایش زکات در دزفول برگزار شد

خورنا: همایش زکات با حضور اعضای شورای زکات،مسوولان استانی ومحلی روز چهارشنبه در اردوگاه شیخ مرتضی انصاری دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس شورای زکات شهرستان دزفول در این همایش زکات را یک فریضه الهی دانست که به دو معنای رشد و نمو و پاکی و پاکیزگی آمده است.

حجت الاسلام ˈسید محمدعلی قاضی دزفولیˈ با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه گفت:نماز و زکات لازم وملزوم همدیگر هستند و حکم زکات نیز مانند نماز است.

وی زکات را پل اسلام دانست و گفت:هرکس زکات را بپردازد از پل عبور کرده و هرکس نپردازد زیر آن پل زندانی می شود.

رییس شورای زکات دزفول گفت:نماز،زکات و ولایت سه پایه وستون اسلام هستند که هیچ کدام بدون دو تای دیگر فایده ای ندارد.

مسوول مشارکت های مردمی کمیته امداد خوزستان نیز در این همایش گفت:برنامه ریزی های گذشته کمیته امداد خوزستان موفق بود و موجب شد استان خوزستان در سال ۹۰ و ۹۱ در کشور به عنوان استان برتر شناخته شود.

ˈ محمدرضا علیپور خدادادیˈ کشاورزی دزفول را زبانزد خاص وعام خواند و اظهار امیدواری کرد با تبلیغات گسترده شاهد ترویج بیشتر زکات باشیم.

وی میزان زکات جمع آوری شده مردم دزفول در سال گذشته را یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعلام کرد وگفت:شهرستان دزفول جزو چهار شهرستان برتر استان خوزستان در حوزه پرداخت زکات است.

علیپور خدادادی اظهار داشت:تعداد ۹ هزار خانوار با جمعیت ۲۱ هزار نفر نیازمند تحت حمایت کمیته امداد خمینی دزفول هستند که یک هزار و۲۰۰ نفر از آنها یتیم هستند.

وی گفت:تعداد یک هزار و۶۰۰ نفر از نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد دزفول دانش آموز و ۶۰۰ نفر آنها دانشجو هستند که از محل زکات می توان به این نیازمندان کمک کرد.

مسوول مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت:تا کنون ۱۸۰ کمک هزینه خرید جهیزیه توسط کمیته امداد دزفول به نوعروسان پرداخت شده و در حال حاضر ۱۲۰ پرونده دیگر منتظر کمک خیرین هستند.

علیپور خدادادی افزود:کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دبیر شورای زکات هیچگونه دخل وتصرفی در زکات پرداختی مردم ندارد و صرفا در پرو‍ژه هایی که خود مردم پیشنهاد می دهند هزینه می شود ضمن اینکه از اعتبارات دولتی نیز برای اجرای این پروژه های استفاده می شود.

وی با اشاره به نقش موثر بخشداران و دهیاران در ترویج فرهنگ زکات گفت:باید رسیدگی ومدیریت کمک به نیازمندان به دست خود مردم انجام شود.

مسوول مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان اظهار امیدواری کرد با جمع آوری زکات در سال زراعی ۹۳-۹۲ شاهد اجرای پروژه های عمرانی و عام المنفعه بسیاری در دزفول باشیم.

فرماندار وی‍ژه دزفول نیز گفت:دین اسلام یک دین کاملی است که در آن تمام نیازهای بشریت تعبیه شده و نماز،روضه،امربه معروف ونهی ازمنکر،زکات،خمس به خوبی در آن توصیف شده است.

ˈعبدالرضا احسانی نیا ˈ افزود: زکات جامعه را بیمه کرده و موجب افزایش مال می شود و در موقعیت های بحرانی و حادثه موجب ایمن شدن محصولات کشاورزی می شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دزفول نیز گفت:کمیته امداد دزفول از سال ۸۹ دبیری شورای زکات را بر عهده گرفته و گامهای موثری در این حوزه برداشته است.

ˈ مهران خوشبختˈ افزود:تبلیغ،ترویج و ساماندهی زکات از جمله وظایف کمیته امداد می باشد و کمیته امداد دزفول تا کنون برنامه های مختلف تشویقی بسیاری در روستاهای تابعه انجام داده است.

در این همایش که با پخش کلیپی از فعالیت های شورای زکات دزفول همراه بود از پنج نفر از مبلغان زکات در پنج بخش شهرستان دزفول با اهدای لوح تقدیر وهدایایی تجلیل به عمل آمد.