امام جمعه دزفول: امانتداری از اصول حرفه ای خبر رسانی است

خورنا: امام جمعه شهرستان دزفول با تاکید بر ضرورت حفظ امانت در انتقال و انتشار خبر، گفت: امانتداری جزو اصول حرفه ای، اطلاع رسانی و خبررسانی است که باید به آن در انتقال و انتشار خبر توجه کرد.

حجت الاسلام ˈسیدمحمدعلی قاضی دزفولیˈ روز چهارشنبه در تشریح نقش مهم ، حساس و اثر گذار خبرگزاری جمهوری اسلامی در حوزه اطلاع رسانی به خبرنگار ایرنا، گفت: برای خبرگزاری جمهوری اسلامی بالاترین اعتبار آن است که رعایت امانت در خبر داشته باشد.

وی اظهار داشت: اطلاع رسانی واقع گرایانه، دقیق و به دور از تشویش اذهان عمومی، فضای سالمی در جامعه ایجاد کرده و اعتماد مردم به آن رسانه را افزایش می دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول، افزود:در انتقال و انتشار خبر هر چه میزان امانتداری خبرنگار و رسانه بیشتر باشد، اعتبار آن رسانه در افکار عمومی نیز افزایش یافته و مردم با اعتماد بیشتری اخبار آن رسانه را پیگیری و مطالبه می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: دقت در امانتداری در حوزه خبر باید به گونه ای باشد که خبر بدون هیچگونه جانبداری خاص منعکس شده و طرفین خبر آنرا تایید کنند.

وی اظهار داشت:اگر رسانه ای در نظام اسلامی در انعکاس و انتشار خبر امانتداری را رعایت نکند، تفاوت چندانی با بنگاههای خبرپراکنی بیگانه نخواهد داشت.

حجت الاسلام قاضی دزفولی از خبرگزاری جمهوری اسلامی خواست با امانتداری و اعتماد سازی در حوزه خبر و اطلاع رسانی، زمینه را برای جذب مخاطبانی که به هر دلیل تمایل به اخبار بیگانگان دارند فراهم کند.

امام جمعه دزفول در ادامه به تشریح سفر رییس جمهوری به استان خوزستان به عنوان نخستین سفر دولت تدبیر و امید اشاره کرد و این سفر را مایه خیر و برکت برای مردم این خطه قلمداد کرد و گفت:تصمیمات اتخاذ شده در سفر رییس جمهوری به خوزستان موجب خوشحالی مردم شد.

وی ضمن تقدیر از ریاست جمهوری به خاطر انتخاب خوزستان به عنوان نخستین سفر استانی دولت یازدهم گفت:در نشست هایی که به ریاست دکتر روحانی برگزار شد تصمیمات خوبی اتخاذ شد که موجبات خوشحالی مردم را فراهم کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه ˈدولت روحانی روح امید را در ملت ایران زنده کردˈ افزود:دولت باید به شعارهای خود پای بند باشد و شعار اعتدال را با شایسته سالاری و استفاده از تمام سلیقه ها، جناح ها و گروه ها محقق سازد.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی میزان خرابی های دزفول کمتر از آبادان نبود اما آیت الله قاضی (ره) امام جمعه فقید این شهرستان از مردم این شهر خواست خرابی ها را با شتاب بازسازی کنند و به رغم ویرانی زیر ساخت ها، شهر دزفول سریعا بازسازی شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول همچنین از دولتمردان خواست در تصمیم گیری به ظرفیت های دزفول توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه این شهرستان باید در معادلات استانی مورد توجه قرار گیرد گفت:از خادمین مردم انتظار می رود در تصمیم گیری به ظرفیت های دزفول در بخش های مختلف توجه کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: دزفول دارای ظرفیت های بسیاری در بخش کشاورزی است که با سرمایه گذاری در این بخش و ایجاد صنایع تبدیلی قادر است بخشی از مشکل اشتغال استان خوزستان را حل نماید.

وی افزود: شهرستان دزفول زیر ساخت لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی را دارا بوده و در بسیاری از بخش ها نیاز به سرمایه گذاری از صفر ندارد.