کشف بیش از ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در زیدون

خورنا: بخشدار زیدون گفت: بیش از ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مأموران ناجا در زیدون کشف و ضبط شد.

آرمین ساعد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: بنابر اخبار و اطلاعاتی که در هفته‌های گذشته به پلیس آگاهی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا گزارش شده بود حکایت از این داشت افرادی که از قاچاقچیان عمده سوخت در بخش زیدون هستند مشغول فعالیت قاچاق بزرگ سوخت در این منطقه هستند.

وی افزود: این قاچاقچیان در مرکز بخش، اقدام به جمع‌آوری و انبار حجم بسیار بالایی از سوخت (نفت و گاز) در ۳۰ مخزن ۱۰ تا ۴۵ هزار لیتری کرده بودند که قصد جابجایی این محموله بزرگ را داشتند که با شناسایی این محل‌ها این محموله قاچاق سوخت کشف و ضبط شد.

بخشدار زیدون ادامه داد: این محموله‌های سوخت از طریق لنج‌داران شهرستان‌های دیلم و هندیجان به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌شود.

ساعد خاطرنشان کرد: برابر گزارشی شفاهی رئیس اداره اول مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا با تحت نظر قرار دادن محل‌های مورد نظر پس از ۲۴ ساعت صحت و سقم خبر تایید شد و با هماهنگی فرماندهی انتظامی شهرستان بهبهان و بخش زیدون و اخذ مجوز قضایی از هر سه مکان بازرسی شد و با حضور عوامل انتظامی شهرستان و بخش زیدون این سوخت‌های قاچاق مصادره شد.

وی اضافه کرد: قاچاقچی به صورت بسیار ماهرانه‌ای تعداد ۳۰ مخزن بزرگ را در محل مورد نظر تعبیه و به صورت لوله‌کشی متصل به هم و مجاور برای گمراهی ماموران وصل کرده بود.

بخشدار زیدون تصریح کرد: با هماهنگی با پخش فراورده‌های نفتی این سوخت قاچاق به محل‌های مختلف در شهرستان بهبهان و اهواز بارگیری و تخلیه خواهد شد.

وی یادآور شد: قاچاقچیان سوخت قبل از حضور نیروی انتظامی در محل، متواری و با باز کردن شیرهای مخازن و پاره کردن شیلنگ‌های تخلیه سعی در معدوم کردن سوخت مخازن را داشتند که خوشبختانه مقدار کمی از سوخت مخازن به این شکل معدوم و مابقی به جایگاه‌های سوخت ارسال شد.

ساعد افزود: در حال حاضر نیز ماشین‌های حمل سوخت برای انتقال سوخت مخازن کشف شده به جایگاه‌های بهبهان و اهواز در حال فعالیت و جابجایی هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: بالا بودن قیمت سوخت و نزدیک بودن این بخش به دریا باعث شده که افراد سودجو به این پدیده شوم روی آورده که این اقدام باعث ضرر و زیان زیادی به بیت‌المال می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با این اقدام موثر نیروهای انتظامی از خروج بیش از ۳۰ میلیارد ریال از سرمایه ملی کشور جلوگیری شد.

بخشدار زیدون در پایان گفت: از تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوب پلیس آگاهی ناجا، فرماندهی انتظامی استان و شهرستان بهبهان و همچنین ماموران نیروی انتظامی بخش زیدون که در کشف و ضبط این محموله بزگ قاچاق سوخت اقدام کردند قدردانی می‌کنیم.