تذکر محسن رضایی به رییس صدا و سیما در خصوص سریال سرزمین کهن

خورنا: دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با عزت اله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما در خصوص سریال سرزمین کهن و ایجاد نگرانی واعتراضات نخبگان بختیاری به تحریف تاریخ دراین سریال تذکردادند.
دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با عزت اله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما در خصوص سریال سرزمین کهن و ایجاد نگرانی واعتراضات نخبگان بختیاری به تحریف تاریخ دراین سریال تذکردادند.
به گزارش دفتر ارتباطات مردمی دکتر محسن رضایی در مسجدسلیمان؛ دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با عزت اله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما در خصوص سریال سرزمین کهن و ایجاد نگرانی واعتراضات نخبگان بختیاری به تحریف تاریخ دراین سریال تذکرداد.
در این گفتگو دکتر محسن رضایی با اشاره به گلایه مندی واعتراضات صورت گرفته به متن این سریال و توهین به قوم شریف و بزرگ بختیاری که در همه ادوار تاریخ و به خصوص تاریخ معاصر وطن پرستی و دین داری ایشان بارها به اثبات رسیده است خواستار تجدید نظر جدی صدا و سیما در پخش این سریال جنجال برانگیز شد.
ضرغامی رییس صدا و سیما با اشاره به متن فیلمنامه سریال مذکور گفت: آنچه که درخصوص این فیلم اسباب اعتراض و گلایه شد بیان دیدگاههای یک معلم توده ای بود که در واقع از بختیاریها به خاطر نقش جدی در وطن پرستی و بیگانه ستیزی و تاثیرگذاری در تحولات کشور در دوران مشروطه (دوران مورد روایت سریال) بغض داشته است.
رییس صدا و سیما همچنین در این دیدار با دکتر محسن رضایی از تجدید نظر کلی در روند تولید سریال سرزمین کهن خبرداد و قول داد ضمن حذف قسمت های مبهم این سریال به نحوی به داستان این فیلم پرداخته شود تا نهایتا به نفع بختیاری ها به پایان برسد.
همچنین دکتر حاج محسن رضایی در خصوص اعتراضات گسترده صورت گرفته به روند سریال سرزمین کهن با آقای شمخانی دبیر شورای امنیت ملی گفتگو داشتند.
دراین گفتگو دکتر محسن رضایی با اشاره به حساسیت های صورت گرفته پیرامون این سریال خواستار پیگیری موضوع ازسوی شورای عالی امنیت ملی با توجه به دغدغه های ایجادشده گردیدند.
دبیر شورای امنیت ملی نیز در این دیدار از پیگیری موضوع در اسرع وقت در شورای امنیت ملی خبردادند.