طنز/خطرات سرچ «لولو برد + مادر چاوز »

خورنا: روزنامه قانون نوشت: روز گذشته آماری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد ۶۲ درصد اینترنت گردی در ایران بی‌هدف و غیراخلاقی است. نقدی که به این خبر وارد است، این است که ایرانی‌ها اینترنت‌گردی‌شان بی‌هدف و غیراخلاقی نیست، بلکه هدفمند و غیراخلاقی است. دیده‌ایم که می‌گوییم.  دوستی را دیدیم که برای دیدن عکس‌های غیراخلاقی برنامه‌ای بلندمدت چیده و هدفش را از دو روز قبل مشخص کرده بود.

ما برای کارمان این طور برنامه‌ریزی نمی‌کنیم که  دوستان  امروز برای اینترنت‌گردی غیراخلاقی این کار را می‌کنند. پسردایی جوانی داریم که آخر هفته‌ها که پدر و مادرش رفته‌اند شمال، می‌نشیند تمام لینک‌هایی که نوشته شده «آنجلینا جولی + طلا کشید پایین» را باز می‌کند. یکبار هرچقدر خواستیم تجربیات شخصی‌مان را در اختیارش قرار دهیم که عزیزم، بخش دوم تیتر از بخش اولش جداست و  به قیمت طلا اشاره دارد، به گوشش نمی‌رفت که نمی‌رفت.

حالا برسیم به آن ۳۸ درصد باقیمانده که چرا آنها کار غیراخلاقی نمی‌کنند. در حقیقت آنها چون فیلترشکن ندارند، هرچه تلاش می‌کنند نمی‌توانند صفحات غیراخلاقی را باز کنند و همیشه با صفحه پیوندها روبه رو می‌شوند. در واقع این یک توفیق اجباری است که آنها می‌توانند از بین گزینه‌های «علمی آموزشی»، «خدمات اینترنتی»، «تفریح و سرگرمی»، «دولت الکترونیک» یا  «خبر و رسانه» به دلخواه یک صفحه را باز کنند.

آنها حتی ۱۰ ثانیه هم برای این انتخاب فرصت دارند. اگر قدرت تصمیم‌گیری‌شان هم پایین باشد که سیستم هوشمند صفحه پیوندها پس از ۱۰ ثانیه آنها را به زور وارد یک صفحه جدید می‌کند. این دسته، پربازدیدترین خبری که دیده مربوط می‌شود به خبر «تصاویر برهنه ج . ک».  تصور کنید دوستانی که به عکس برهنه جواد کاظمیان رحم نمی‌کنند، اگر تیتر «لولو برد + مادر چاوز» را ببینند چه کارهایی که ازشان برنمی‌آید.

عده دیگری هم وجود دارند که کار غیراخلاقی‌شان این است که مخاطب خاص دیگران  را می‌پوکند یا به اصطلاح پوک می‌کنند. همین دوستان بعد از مدتی از پسرهایی که چنین کاری می‌کنند ابراز انزجار می‌کنند و استاتوسی می‌گذارند که پسرهایی که به مخاطب خاص‌ دوست‌شان مسیج می‌دهند خرند! این حرکت آنها در نوع خودش حسابی حرص‌درآور است.

این دوستان از آن دسته آدم‌هایی هستند که همچنان شارژ ایرانسل می‌دهند تا تصاویر زنده منشوری شبکه سه را ببینند اما همیشه بعد از فرستادن شارژ، با لایکی بزرگ مواجه می‌شوند. آنها هر بار که این تصویر را می‌بینند ناامید نشده و سخت به کار خود ادامه می‌دهند. شعارشان هم این است که شاید الماس زیر آخرین سنگ باشد. حالا به الماس هم مسیج نمی‌دهند که. آنهایی که ما دیدیم فوقش حلبی باشند. حیف ۲تومان شارژ!