امام جمعه مسجدسلیمان: سریال سرزمین کهن وحدت شکن است/ آقای‌ضرغامی! پخش این سریال را متوقف کنید

حجت الاسلام و المسلمین امینی در مراسم بزرگداشت اولین شهید انقلاب مسجدسلیمان با اشاره به پخش سریال سرزمین کهن از صدا و سیما، گفت: پخش سریال سرزمین کهن قبل از هر چیزی وحدت شکن است و از آقای ضرغامی می خواهیم که دستور دهند پخش این سریال متوقف شود.

مجلس بزرگداشت ۳۵ امین سالگرد شهادت اولین شهید انقلاب در مسجدسلیمان، با حضور امام جمعه شهرستان و آحاد مختلف مردم و مسئولان شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر سه رکن «دین اسلام»، «رهبری امام» و «حمایت مردم» استوار بوده و هست، افزود: یکی از نشانه های اسلامی بودن انقلاب ما شهدای عزیزی هستند که جان خود را خالصانه تقدیم امام و انقلاب و ارزش ها کردند.

وی با اشاره به رشادت های اولین شهید انقلاب اسلامی در شهرستان مسجدسلیمان، شهید «داریوش محمدی» عنوان کرد: شهید داریوش محمدی دانش آموزی مکتبی، انقلابی و اهل نماز و مسجد بود که در خانواده ای متدین و انقلابی متولد شد و رشد یافت.

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با مرور سوابق مبارزاتی شهید محمدی گفت: شهید داریوش محمدی دانش آموزی انقلابی بود که در شهر اقدام به توزیع عکس ها و رساله امام خمینی(ره) می کرد و در جریان مبارزات انقلابی خود در قبل از انقلاب یک بار توسط نیروهای ساواک مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و پس از آن مجبور می شود برای رهایی از دست نیروهای رژیم، دوران نقاهت خود را به مدت چند ماه، در نزد عشایر و در زیر چادرهای آنان بگذراند و پس از بهبودی به مسجدسلیمان بازگردد.

امینی همچنین به نحوه شهادت شهید داریوش محمدی پرداخت و افزود: شهید محمدی پس از دوره نقاهت، مبارزات انقلابی خود را بصورت جدی تر دنبال کرد و بالاخره در تاریخ بیست و چهارم دی ماه سال ۵۸ و تقریباً یک ماه مانده به پیروزی انقلاب اسلامی، در حالیکه مشغول کندن تابلوی سازمان ساواک بود، قلب او مورد اصابت گلوله مامورین ساواک قرار می گیرد و شهید می شود.

امینی گفت: آخرین جمله ای که شهید داریوش محمدی قبل از شهادت خود بر زبان جاری کرد، جمله ی «درود بر خمینی» بود.

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پخش «سریال سرزمین کهن» از صدا و سیما افزود: چندی است «سریال سرزمین کهن» که از صدا و سیما پخش می شود، آحاد مردم خونگرم و متدین بختیاری را آزرده خاطر کرده است.

وی با اشاره به سوابق تاریخی ایثارگری و وفاداری بختیاری ها نسبت به اسلام و ایران، از مسئولان صدا و سیما خواست تا در مقابل این موضوع تصمیم لازم را اتخاذ نمایند.

امینی همچنین افزود : با توجه به سوابق ارزشمند وفاداری این قوم نسبت به اسلام و ایران و انقلاب، پخش سریال سرزمین کهن، آن هم در ایام  سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، قبل از هر چیزی وحدت شکن است و از مدیر ارزشمند و ارزشی صدا و سیما جناب آقای ضرغامی می خواهیم که دستور دهند پخش این سریال متوقف شود.